.
Volledig scherm
. © photo_news, safeonweb

Uitzonderlijk veel valse mails van pakjesdiensten: in één dag ruim 8.500 klachten

Safeonweb, het Centrum voor Cybersecurity van de overheid, ontving vandaag maar liefst 8.500 meldingen van phishingmails. Dat meldt VTM Nieuws. De meerderheid van de meldingen ging over berichten in naam van verschillende pakjesdiensten, waarin gevraagd wordt om “niet betaalde verzendingskosten” alsnog te betalen. Daarbij gaat het echter om onbestaande pakjes. 

54 reacties

  • birgit vanderest

    4 jaar geleden
    ze doen zelfs de moeite niet om het pakket nummer te veranderen. Dan moet er toch al een belletje rinkelen dat je daar iet op in gaat.
  • Anne Marie De Keersmaecker

    4 jaar geleden
    ik heb zo'n 4 mails gehad, 2 zogezegd uit OKLAHOMA,1 uit Alaska en 1 uit Florida, Bpost verzorgd daar ook de pakjesdienst he, daarom dat het zo goed draait bij Bpost. Heb het naar safe on web gestuurd,met wat mensen zich allemaal niet amuseren
  • pipo de clown

    4 jaar geleden
    het is via websites zoals "Promojagers" dat ze aan je mailadres komen want die verkopen alle gegevens dus denk twee keer na vooraleer je te registreren op dit soort websites.
  • Patje Nobody

    4 jaar geleden
    Men verplicht de mensen van online te kopen door overal LEZ in te voeren.
  • raymond van der craen

    4 jaar geleden
    Ik krijg zelfs mails dat ik prijzen van 500 euro gewonnen heb, het enige wat je moet doen is je rekeningnummer en code doorgeven zodanig dat ze het gewonnen bedrag kunnen overschrijven. D' er zijn nog eerlijke mensen.