Lifestyle-update: VILA lanceert betaalbare bruidscollectie & meer nieuwtjes
Elke week openen hotspots in ons land, lanceren merken nieuwe collecties, vinden er exclusieve events plaats en meer. NINA is er altijd bij vanop de eerste rij en daar brengen we je graag van op de hoogte. Elke week bundelen we het leukste lifestylenieuws dat je écht niet gemist mag hebben. Heet van de naald, vers van de pers!
1. Suspicious Antwerp springt in de bres voor dieren in Australië
Modemerk Suspicious Antwerp heeft gisterenavond een special Down Under-shirt gelanceerd om de inheemse dieren in Australië te helpen. Zo gaat alle winst integraal naar Wires (NSW Wildlife Information, Rescue and Eductaion Service Inc.), een organisatie die al meer dan 30 jaar inheemse dieren redt in Australië. Het gaat om een sober T-shirt in gebroken wit met op de voorkant een kleine illustratie van een koala en aan de achterkant ‘Suspicious’ met in het midden de geografische vorm van Australië. Het T-shirt is momenteel al uitverkocht maar er Suspicious zou in de toekomst misschien nog andere acties ondernemen.
Wil je graag op de hoogte blijven van de acties van Suspicious, check je dan zeker hun website zodat je niets mist.
2. Geprezen chef Yuki Kimura tovert Sticks ‘n Bowls om tot een streetfoodrestaurant
Sticks ‘n Bowls, het voormalige pokébowlrestaurant, lanceert een nieuw concept. Het slaat namelijk de jonge (26) en vurige chef Yuki Kimura aan de haak en brengt vanaf vandaag finediningflavors in de vorm van streetfood tegen streetfoodprijzen. Yuki is een Belgische chef met Japanse roots die ervaring opdeed bij The Fat Duck in Londen, In de Wulf, De Kluizenaer, De Godevaart en Chambre Séparée. “We gaan voor smaken die niet voor de hand liggend zijn en toch toegankelijk, streetfood met een hoek af”, aldus Yuki Kimura.
Wil je omvergeblazen worden door de kookskills van Yuki Kimura? Vanaf vandaag kan je bij Sticks ‘n Bowls om ervan te proeven. Oude Vaartplaats 35, 2000 Antwerpen, www.sticksandbowls.be.
3. Scotch & Scoda lanceert brillencollectie
Voor zijn lente-zomercollectie 2020 lanceert het Nederlandse modemerk Scotch & Soda voor het eerst ook een brillencollectie. Zowel mannen als vrouwen kunnen er hun gading in vinden en er zullen ook optische varianten beschikbaar zijn. Voor de collectie liet het merk zich inspireren door de landschappen in Hawaï, de thuisbasis van Musa-Shiya, een van originele T-shirtmakers en de muze van hun lente-zomercollectie. Denk aan tropische sferen met kleuren die doen denken aan de zonsondergang en gravures van palmbladeren.
De nieuwe brillencollectie van Scotch & Soda zal vanaf deze maand zowel online, in de Scotch & Soda-winkels als in enkele geselecteerde opticiens beschikbaar zijn en dat vanaf van € 105, www.scotch-soda.com.
4. Passionata gaat Fenty achterna
Voor hun nieuwe lente-zomercollectie ‘This Is Us’ gaat lingeriemerk Passionata het lingerielabel van Rihanna Savage x Fenty achterna. Passionata strikte immers ook de zangeres van de band ‘Bad Cherry’ voor hun nieuwe campagne. “Gabriette is een geweldige schrijfster van persoonlijke dagboeken, met originele teksten, conversaties en observaties waardoor ze de stem van de hedendaagse jeugd vertegenwoordigt. Haar creatieve bezigheden zoals fotografie en muziek, vormen haar uitlaatklep”, aldus Passionata. Gabriette voorzag dan ook een deel van de teksten en muziek voor de campagne.
De ‘This Is Us’-collectie van Passionata zal vanaf de lente online en in de winkels verkrijgbaar zijn, www.passionata.com.
5. VILA lanceert betaalbare collectie voor bruidjes en bruidsmeisjes in spe
Met de lente in aantocht, komt ook het trouwseizoen weer dichterbij. VILA’s bridal-collectie vat de magie van het voorjaar – en de liefde – samen in betaalbare items waarin de bruid en haar bruidsmeisjes zeker zullen stralen. De zachte pastelkleuren versterken het lentegevoel nog meer.
VILA’s bridal-collectie is verkrijgbaar vanaf februari bij ZEB, ILS, Velvet Store en Deleye.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
“Vrouwen met zulke lippen kunnen verrassingspakketten zijn”: wat verklapt de vorm van je lippen over jou?
-
Jobat
De winstpremie: wie krijgt het? Wanneer? En om welk bedrag gaat het dan gemiddeld?
Deed jouw werkgever het vorig jaar goed? Dan zit er voor jou als werknemer misschien wel een winstpremie in. Hoor je het donderen in Keulen bij het lezen van die term? Geen probleem: Jobat.be ging bij juridisch expert Ellen De Blende van Acerta Consult na wat je over dit topic moet weten. -
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
-
Livios
Vermenigvuldig je energie zónder er extra voor te moeten betalen: met dit toestel kan het
-
Frankrijk wil mensen die bij Shein shoppen een boete laten betalen
Koop je een jurk van 10 euro bij Shein? Dan wil Frankrijk dat je 5 euro belasting betaalt. Ook reclame voor ‘ultra fast fashion’ zullen ze er wellicht verbieden. Het is de eerste keer dat een land zulke concrete stappen zet. Volgt België straks ook? Bij duurzaamheidsplatform COSH! zijn ze sceptisch: “Volgens mij zal er ook een soort side business ontstaan.” -
PREMIUM
Natalie en Greg over ‘traumadumping’ in hun salons: “Het is niet onze job om mental coach te zijn”
De Vlaming onthult nogal wat bij de kapper of schoonheidsspecialist, weten Greg en Natalie: “Soms vertellen ze dingen die de familie niet eens weet. Maar wij zwijgen natuurlijk.” Zij verklappen wat ze zoal te horen krijgen in hun salons, van roddels tot trauma’s, maar ook wat dat met hen doet. “Het deed haar deugd dat ik wél wilde luisteren naar haar problemen, al neem ik die wel mee naar huis.” -
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
-
PREMIUM
“Overdreven volle lippen zijn passé.” Fillers, botox of permanente make-up hoeft niet meer voor de Vlaming. Dit scoort nu wel
-
Livios
“Let in het bijzonder op voor melganzenvoet”: dit zijn je tuinklussen voor de maand mei
Mei is dé lentemaand bij uitstek. Alles ziet er fris en groen uit en je tuin wordt gekleurd door nieuwe bloemetjes. In de moestuin groeien je groentjes stevig door en je hoeft geen schrik meer te hebben voor vorst. Dat betekent dus dat er flink wat klusjes af te checken zijn. Bouwsite Livios weet hoe de kalender voor mei er precies uitziet. -
PREMIUM3
PORTRET. De koning van de kleuren, patronen en borduursels stopt ermee. Dries Van Noten (65): van kleermakerszoon tot miljonair
De internationale modescène is binnenkort een monument armer. Eind juni buigt Dries Van Noten (65) een laatste keer op de Parijse catwalk — ongetwijfeld onder een staande ovatie — om naald en draad nadien voorgoed in de kast te stoppen. Dat kondigde de Belgische modeontwerper, die al 38 jaar onder eigen naam kleren maakt, zelf aan. “Hij is met voorsprong de beste designer die ons land ooit gehad heeft.” -
Is het slecht voor je huid als je elke dag make-up draagt? Beautyexpert reageert: “We smeren massaal té veel”