Wie de Tesla Model 3 hackt wint 700.000 dollar
Autofabrikant Tesla doet in maart mee aan een hackwedstrijd. Wie de software van de Model 3 weet te hacken en op die manier kwetsbaarheden in het systeem aan het licht kan brengen, kan tot 700.000 dollar (630.000 euro) winnen.
Tesla heeft altijd beweerd dat zijn auto’s niet te kraken zijn. Om dit te onderstrepen daagt het merk (goedaardige) hackers wereldwijd uit om te kijken of ze de beveiligingssystemen van Tesla Model 3 kunnen omzeilen tijdens de hackwedstrijd Pwn2Own in Canada.
Pwn2Own vindt plaats van 18 tot 20 maart in Vancouver en hackers mogen hier individueel of in groepsverband de aanval op de virusscanners van de Model 3 openen. Wie de drie beveiligingssystemen van de auto weet te kraken, wint de hoofdprijs van een half miljoen dollar. Er zijn ook prijzen voor degene die alleen toegang weet te krijgen tot het infotainmentsysteem (50.000 dollar), de autopilot (50.000 dollar) en er is een bedrag van 100.000 dollar beschikbaar voor wie die de software kraakt waarmee Tesla's computers onderling communiceren.
Voordeel
De reden dat het bedrijf meedoet aan de hackwedstrijd is dat het Tesla ook voordeel oplevert als hackers de kwetsbaarheid van de verschillende systemen laten zien. Tesla kan die dan weer veiliger maken.
Vorig jaar won een team onder leiding van Richard Zhu en Amat Cama een bedrag van 37.500 dollar plus een Model 3 doordat ze wisten door te dringen tot het infotainmentsysteem van de Model 3.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Independer
De waarde van je inboedel fout ingeschat? Dan riskeer je een financiële aderlating bij brand of diefstal
-
Zo ontdek je de echte kilometerstand van een auto
Het terugdraaien van kilometerstanden bij tweedehands auto’s vormt nog altijd een groot probleem. Gelukkig zijn er ook andere zaken dan de kilometerteller waaraan je kan aflezen of de gereden afstand realistisch is. We zetten enkele tips op een rijtje. -
Europese autokoepel: “Veel meer laadpunten nodig in EU, er moet dringend opgeschaald worden”
De Europese Unie heeft veel meer laadpunten nodig voor elektrische auto’s. Dat zegt ACEA, de koepelorganisatie van Europese autobouwers. De verkoop van elektrische auto’s is de afgelopen jaren veel harder gegroeid dan de installatie van laadpalen. Daarom moeten er tot 2030 jaarlijks acht keer zoveel laadpunten bijkomen, volgens de autobrancheorganisatie. -
-
Welke auto kopen in 2024? Wij bundelen de besprekingen van onze experten in de HLN Autowijzer
-
Volkswagen jarenlang gehackt, vermoedelijk door Chinese cyberspionnen
Het wereldwijde IT-systeem van Volkswagen, de grootste autofabrikant van Europa, is jarenlang gehackt. Dat blijkt uit interne documenten die paper trail media, ‘Der Spiegel’ en ZDF deelden met ‘Knack’ en andere mediapartners van #Hidden Front. Dat is een onderzoeksproject naar Chinese inlichtingenactiviteiten in Europa. -
Spaargids.be
Geniet jij al optimaal van deze fiscale voordelen voor je woning en schuldsaldoverzekering?
De overheid sabelde de voorbije jaren zwaar in de fiscale voordelen die burgers krijgen als ze een hypothecaire lening afsluiten. Toch zijn er nog altijd te rapen, zo weet Spaargids.be, dat meteen drie slimme fiscale adviezen op een rij zet. -
6 op de 10 Belgen remmen extra af bij flitspalen, mannen doen het zelfs vaker: “In dit geval kan het je geld kosten”
-
Strafrechtelijk onderzoek naar Babboe: Nederlandse bakfietsfabrikant verstopte bewust kapotte frames
-
Elon Musk: “Tesla’s zullen binnenkort met mensen praten. Echt waar”
Tesla-baas Elon Musk beweert op Twitter dat Tesla’s “binnenkort” met voetgangers zullen kunnen praten. In de tweet waarin de functie werd aangekondigd, deelde de CEO een korte clip van een Model 3 waarin “blijf daar niet staren, stap in” te horen is. Of die optie er daadwerkelijk zal komen, is onduidelijk. -
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
Als je tankt met een bedrijfswagen die op een fossiele brandstof rijdt en je werkgever die kosten terugbetaalt, betaal jij geen belasting op dat voordeel. Maar hoe zit dat met een elektrische auto die je thuis oplaadt? Zijn de elektriciteitskosten die je werkgever terugstort op je rekening ook belastingvrij? En wat als je je bedrijfsauto oplaadt met zonne-energie? Wim Depondt van Acerta Consult legt uit en haalt heikele punten aan. “Je elektrische bedrijfsauto opladen kan tot een maandpiek leiden, en dus je capaciteitstarief verhogen.” -
Mijnenergie
EnergyVision introduceert gratis zonnepanelen met goedkoper stroomcontract: een interessante formule?
4 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerGeert Tamsyn
paul verspeelt
Geert Tamsyn
Christian Deckers