Direct naar artikelinhoud
Ketnet

Ketnet-baas stapt over naar VTM

Maarten Janssen ruilt de openbare omroep voor VTM.Beeld © VRT 2012 - Joost Joossen

Maarten Janssen, die de afgelopen vijf jaar netmanager van Ketnet was, stapt over naar VTM. Janssen wordt als ‘channelmanager’ verantwoordelijk voor de verdere uitbouw van de commerciële zender.

Maarten Janssen (38) werkte net geen vijftien jaar bij de VRT. Via jobs als redacteur en eindredacteur klom hij geleidelijk aan op in de hiërarchie, om er de laatste vijf jaar netmanager van Ketnet te zijn. Hij stond mee aan de wieg van projecten als De dokter Bea Show, Move tegen pesten - STIP IT, het vernieuwde Tik Tak, Het Gala van de Gouden K’s, Ketnet Junior en #LikeMe. 

Janssen, de echtgenoot van MNM-dj Tom De Cock, gaat in maart aan de slag in Vilvoorde. “Ik kan terugblikken op heel fijne jaren binnen de VRT, waarin ik veel kansen heb gekregen en met fantastische collega’s heb mogen samenwerken” zegt Janssen in een persbericht. “Tegelijk heb ik enorm veel zin om te bouwen aan een succesvolle toekomst voor VTM als brede en jonge familiezender. Tot nog toe lag mijn focus vooral op kinderen en hun snel veranderende mediagedrag, ik kijk er al naar uit om nu ook hun ouders en elke generatie daartussen te omarmen.”

Jansegers

Begin deze maand zette DPG Media programmadirecteur Ricus Jansegers aan de deur. Dat kaderde volgens het mediabedrijf binnen een nieuwe strategie die minder rond klassieke televisie en meer op streaming en video zou focussen. Onder leiding van Dirk Lodewyckx, algemeen directeur TV, radio en streaming, en samen met Davy Parmentier (creative director), Inge Kluft (content production) en Calogero Macaluso (streaming) moet Janssen  nu meebouwen aan het nieuwe video- en tv-verhaal van DPG Media. Het mediabedrijf geeft later deze week ook nog meer info over zijn streamingplannen.

In het persbericht zegt de VRT-directie het vertrek van Janssen spijtig te vinden. “Maarten voelt als geen ander aan hoe je met 360° beleving een merk in de markt zet. Zo heeft hij Ketnet uitgebouwd van een televisiezender tot een aanbod voor kinderen dat op vele platformen veilige, reclamevrije content aanbiedt.”