thinkstock
Volledig scherm
© thinkstock

Opgepast voor gratis antivirussoftware: populaire Avast verkoopt jouw zoekgeschiedenis

Het populaire Tsjechisch antivirusprogramma Avast zou gevoelige informatie zoals de zoekgeschiedenis van gebruikers doorverkocht hebben aan grote bedrijven als Google, Microsoft en Pepsi. Dat blijkt uit een onderzoek van Motherboard en PCMag. Avast heeft wereldwijd 435 miljoen gebruikers.

15 reacties

  • Luc Saeys

    10 maanden geleden
    Een gratis programma heeft altijd zijn keerzijde. Van wat leven zij anders ? En Avast maakt (heel) veel winst.
  • Toran Korshnah

    4 jaar geleden
    Als Avast gratis is, hoe betalen ze dan hun personeel? Gratis bestaat niet. Er is altijd een verdienmodel.
  • Jean Degryse

    4 jaar geleden
    Facebook is onveilig en vele mensen beseffen het niet !
  • Georges Vande Velde

    4 jaar geleden
    En de overheden slapen verder.!
  • Jef Denijs

    4 jaar geleden
    Gratis bestaat niet, dat is weer eens bewezen. Een virusscanner die eigenlijk spyware is, dat is wel het toppunt.