NMBS overweegt reclameactiviteiten weer uit te besteden

© Jimmy Kets

Nog maar drie jaar geleden besliste spoorwegmaatschappij NMBS om de reclameactiviteiten op het spoorwegdomein volledig in eigen handen te nemen. Nu heeft ze een aanbesteding uitgeschreven om die activiteiten eventueel weer uit te besteden. Dat schreef L’Echo vrijdag, en het bericht wordt door de NMBS bevestigd.

jvh

De reclameborden in stations, op perrons en in de parkings van de NMBS worden momenteel uitgebaat door Publifer. Die onderneming is sinds begin 2017 volledig in handen van de spoorwegmaatschappij. Zij kocht toen reclamespeler Clear Channel uit, in het kader van een juridisch dispuut met diens concurrent JC Decaux.

Nu heeft de NMBS een “marktconsultatie” gelanceerd, bevestigt woordvoerder Bart Crols, “zoals we dat regelmatig doen voor onze commerciële concessies”. Kandidaten hadden tot vrijdagmiddag de tijd om een offerte te doen, maar meer details kan de woordvoerder niet kwijt “omdat het om een lopende procedure gaat”.

Het is niet zeker dat de NMBS de reclameactiviteiten effectief zal uitbesteden. Die beslissing valt tegen eind maart, klinkt het. Als de aanbesteding wordt toegekend, ligt er voor de winnaar een contract van 8 jaar klaar. Volgens L’Echo gaat het om een markt van bijna 5.000 reclamepanelen en meer dan 15 miljoen euro. De kandidaten moeten de Publifer-werknemers (23 mensen, volgens de krant) overnemen.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer

Meest Gelezen