Kristof Pieters
Volledig scherm
© Kristof Pieters

Tweede dode na crash Beverentunnel, tunneldoseringssysteem was actief

UPDATEEen man die gistermiddag levensgevaarlijk gewond raakte bij de zware kettingbotsing in de Beverentunnel, is in het ziekenhuis bezweken aan zijn verwondingen, meldt de gemeente Beveren.  De balans staat nu op twee doden, vier zwaargewonden en 44 lichtgewonden. Het Vlaams Verkeerscentrum meldt deze namiddag dat het systeem van tunneldosering reeds voor het ongeval geactiveerd was.

57 reacties

  • Gregory Nelen

    4 jaar geleden
    Mijn collega is gestorven in die tunnel hij was degene die geplet werd. R.i.p. Giovani Mijn beste vriend en collega.
  • Wouters Marc

    4 jaar geleden
    Volledig eens met Frank v.H. !!! Dit niet enkel in de Beveren tunnel maar zeker ook in de Kennedy. Je rijd er telkens precies het hol van de beer binnen. Daarbij is het plaatsen van een goede en slimme Led-verlichting een peulschil van de kost van de ellende van gisteren.
  • Jef Van De Plas

    4 jaar geleden
    Al eens in die bussen gekeken? Geen gordels, 150 staanplaatsen , tientallen aluminium palen,90 km/uur, erg veilig m.i.
  • Kamiel Van Dooren

    4 jaar geleden
    Als je deftig afstand houd dan komen er nog steeds mensen tussen vliegen alhoewel er nauwelijks plaats voor is die achterop komt moet maar op zijn rem gaan staan niet normaal hoe sommige mensen redeneren
  • wesley netnem

    4 jaar geleden
    De Transport sector mag niet aangeraakt worden , daar zorgt de Transport Lobby wel voor met Miljoenen onder tafel voor onze Politici die dan een oogje dicht knijpen ! Verplicht afstand houdend en rem systeem ? Automatisch uitschakelen van Cruise control bij het niet opletten ? Het bestaat allemaal maar wordt niet verplicht ! Trouwens in fabrieken is veiligheid Verplicht waarom dan niet voor de Transport sector ?