Delhaize wint opnieuw marktaandeel

Supermarktketen Delhaize heeft in 2019 naar eigen zeggen voor het tweede jaar op rij marktaandeel gewonnen in België. De omzet bleef wel gelijk, zo blijkt woensdag uit de jaarcijfers van de Nederlands-Belgische fusiegroep Ahold Delhaize.

De Delhaize-winkels boekten vorig jaar, net als in 2018, een omzet van iets meer dan 5 miljard euro. Daarnaast ligt ook de onderliggende winstmarge iets hoger, met 2,9 procent. In het vierde kwartaal bedroeg die zelfs 3,5 procent, een half procentpunt meer dan in dezelfde periode van 2018.

Welk marktaandeel Delhaize nu heeft, wordt niet precies vermeld. In 2018 bedroeg het naar eigen zeggen 24 procent.

Onder de Belgische activiteiten vallen de winkels van ‘Delhaize Le Lion’ in België en Luxemburg. De Belgische Albert Heijn-winkels vallen onder Nederlandse activiteiten.

Het volledige concern Ahold Delhaize, met ook onder meer bol.com, boekte vorig jaar een omzet van bijna 66,3 miljard euro (+5,5 procent). De nettowinst daalde met 0,8 procent tot 1,77 miljard euro.

Meer