Tesla’s op skivakantie in de laadpaalfile

Nederlanders en Belgen die met hun Tesla op skivakantie zijn, hebben last van een nieuw soort file: bij de laadstations. Op sociale media duiken filmpjes op van een lange rijen Tesla’s bij laadpalen van de autofabrikant. Zaterdag bij de grote terugreis wordt het andermaal aanschuiven bij de Superchargers.

136 reacties

  • Lucien Mertens

    4 jaar geleden
    Grappig en te verwachten...
  • Johan Vroonen

    4 jaar geleden
    Buiten goed netwerk van superchargers heb je vooral laadpunten (destination chargers) nodig op locaties waar mensen hun voertuig voor lange tijd parkeren. (hotels, luchthavens...) En als je je wagen ergens een week parkeert, kom je zelfs toe met een gewoon stopcontact. Op het werk of stadsparking kan aantal laadpunten beperkt blijven. Voor langere afstanden gebruik je de superchargers, en voor de rest laden we vooral thuis, en op vakantie liefst ook een hotel met minimaal een stopcontact !
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Te lang aan de laadpaal blijven staan wordt vermeden door de laadpaalkaart, systeem zoals de parkeerkaart in de blauwe zone. Heel simpel en efficiënt, helemaal geen bijkomende laadpalen nodig.
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Klimatoloog prof. dr. Huybrechts (VUB) is groot voorstander van elektromobiliteit en van een "sturende" overheid (lees:meer subsidiëring). Klimatoloog prof.dr. Van Ypersele (UCL) heeft vorig jaar zijn brandstofwagen ingeruild voor een elektrische. Als statement kan dat tellen. Tesla geeft dezelfde garantie als alle andere constructeurs van EV, en dat is een pak meer dan Toyota, Hyundai en Kia voor hun brandstofwagens.
  • Hendrik Patyn

    4 jaar geleden
    Blijkt dat veel mensen hun wagen veel te lang aan de laadpaal laten staan, maar ja het is erg onhandig als je hem tussen de soep en de patatten moet gaan verplaatsen, of je gaat gaan winkelen en halverwege uw aankopen moet je je wagen verplaatsen, of op uw werk, nog een groot nadeel van de EW. Dit wil zeggen dat er nog eens extra laadpalen nodig zijn om dit op te vangen. Hierdoor zullen er procentueel veel meer laadpalen nodig zijn dan brandstofpompen...