Zo ziet het nieuwe logo van BMW eruit
Bij de voorstelling van het nieuwe elektrische model, een middelgrote berline i4, heeft BMW gisteren ook uitgepakt met een nieuw logo. Het is de eerste keer in 23 jaar dat de autobouwer het logo aanpast.
Het nieuwe logo zal er nog altijd vertrouwd uitzien voor fans, maar zal wat opfrissing krijgen. Zo laat de Beierse autobouwer de zware, zwarte ring in het logo vallen en vervangt die voor wat meer transparantie en luchtigheid. Ook de letters in logo krijgen een vlakkere en modernere look. De wit-blauwe kleur blijft, want die is namelijk een verwijzing naar de vlag van de Zuid-Duitse deelstaat Beieren.
Op de website van BMW zegt Jens Thiemer, senior vice-president klant en merk dat het nieuwe logo “openheid en duidelijkheid” moet uitstralen. BMW zal het logo vanaf nu gebruiken op sociale mediakanalen en websites. “Met deze transparante variant willen we klanten uitnodigen om deel te worden van de BMW-wereld”, aldus Thiemer. Voorlopig zijn er nog geen plannen om het logo in auto’s te verwerken, alleen in de nieuwe BMW i4.
Propeller
Volgens BMW discussiëren autofanaten al jaren over de betekenis achter het logo. Verschillende mensen zouden er een vliegtuigpropeller inzien, maar dat klopt blijkbaar niet. De reden waarom de vlag van Beieren niet letterlijk in het logo zit, maar in een soort geruit patroon, is omdat bij de oprichting het nog verboden was om vlaggen en wapens van de staat commercieel te gebruiken.
Sinds 1917 heeft BMW het logo zes keer aangepast. In de eerste twee logo’s zat nog een gouden randje rond de zwarte ring, die vanaf 1953 verdween. Ook het lettertype zag over de jaren heen verschillende veranderingen.
Ook concurrent Volkswagen heeft vorig jaar hun logo minimaal aangepast.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
PREMIUM
“Zo voorkom je dat je een boete krijgt”: politie-expert verduidelijkt regels over bakfietsen, e-steps en andere voertuigen
-
Livios
Zo gebruik je je wasmachine en droogkast slimmer: “Het kost je iets meer, maar je bespaart ermee op de lange termijn”
Wie besparingen op de energiefactuur zoekt, neemt best een kijkje in de waskamer. We gebruiken de wasmachine en de droogkast vaak en die toestellen vertegenwoordigen dan ook een noemenswaardig deel van je energieverbruik. Hoe gebruik je ze op de meest energiezuinige manier? Bouwsite Livios vroeg het aan Arjan Hoffer van Bosch en Siemens. -
PREMIUM
Rijd je met een van deze wagens? Let op voor problemen met distributieketting: “Schade kan zo hoog oplopen dat herstelling niet de moeite is”
Een distributieketting die de geest geeft kan duizenden euro’s kosten. Maar wat doet zo’n ketting eigenlijk? Hoe weet je of je ze moet vervangen? En zijn er automerken die extra gevoelig zijn voor slijtage? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft uitleg: “Als je dit hoort, moet je actie ondernemen”. -
-
PREMIUM
“Gebruik géén afwasmiddel”: carrosserie-expert geeft advies om je auto zonder strepen of krassen Saharastof-vrij te krijgen
-
6 op de 10 Belgen remmen extra af bij flitspalen, mannen doen het zelfs vaker: “In dit geval kan het je geld kosten”
Je snelheid stevig verminderen wanneer je plots een flitspaal ziet. Heel wat Belgen maken zich er schuldig aan. Uit een onderzoek van Axis Communications blijkt dat 64 procent van de Belgen hun rijgedrag aanpast wanneer er een camera in de buurt is. Maar kun je daar ook een boete voor krijgen? En hoeveel bedraagt die dan? -
Hard gas geven met een koude motor kan tot schade leiden: vergis je niet als je de temperatuurmeter bekijkt
De temperatuurmeter van een auto wordt vaak gebruikt om te bepalen of de motor op bedrijfstemperatuur is. Ten onrechte, want dit instrument meet eigenlijk iets anders, waardoor je schade aan je motor zou kunnen berokkenen als je te snel te veel gas geeft. -
Independer
Autoschade door een onbekende? Dit dien je te ondernemen
-
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
-
Vlaamse regering herstelt toegang oldtimers in lage-emissiezones
De Vlaamse regering herstelt de toegang van oldtimers in lage-emissiezones (LEZ). Nadat de Raad van State de oorspronkelijke uitzonderingsregeling voor oldtimers had vernietigd, zou de toegang voor oldtimers binnenkort terugvallen op een regeling waarmee ze slechts 12 keer per jaar met een betalende dagpas binnen de LEZ in Gent of Antwerpen zouden mogen rijden. Op voorstel van Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) heeft de Vlaamse regering nu een besluit goedgekeurd waarin de Brusselse regeling wordt overgenomen en waarbij de lokale besturen individuele vrijstellingen kunnen verlenen. -
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
Ben je een hooikoortslijder? Dan kan je heel wat doen om klachten te voorkomen en verminderen: van vaker stofzuigen en een zonnebril dragen tot pillen slikken. Onder de efficiëntste wapens in de strijd bevinden zich ook luchtreinigers. HLN Shop focust op twee toestellen. -
PREMIUMOverzicht
Waar parkeer je gratis of goedkoop aan zee? “Tot 8 uur gratis parkeren, maar je moet het aanvragen”
4 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerWilly VDH
Stefan Vandendijck
Ives Ameel
Peter Lejon