Merken knutselen met logo’s om belang van ‘social distancing’ te benadrukken

Telecommunicatieprovider VOO doet ook mee © VOO

Onder de hashtag #KeepYourDistance gaan steeds meer bedrijven en gemeentes creatief aan de slag met hun logo. Daarmee willen ze in deze coronatijden duiden op het belang van voldoende afstand van elkaar te houden.

jca

Steeds meer merken stappen mee in een campagne om te duiden op het belang van social distancing. Onder de hashtag #KeepYourDistance posten ze foto’s van hun logo met enkele spaties witruimte tussen de letters. Daarmee verspreiden ze nogmaals de boodschap om voldoende fysieke afstand van elkaar te houden. Ondermeer waterproducent Bru en autofabrikant Toyota ondernamen al actie.

© Facebook Gemeente Willebroek

Het idee komt van reclamebureau Hapiness Brussels. ‘Hiermee willen we ook onze bedrijven een hart onder de riem steken terwijl ze nog eens duiden op het belang van social distancing’, zegt creatief directeur Geoffrey Hantson. De campagne loopt momenteel enkel online. Verwacht dus geen Bru-flessen met aangepast logo. ‘Al zou dat wel mooi meegenomen zijn’, klinkt het bij de initiatiefnemers.