De Watergroep waarschuwt voor phishing.
Volledig scherm
De Watergroep waarschuwt voor phishing. © ShutterStock

De Watergroep waarschuwt voor valse facturen per mail

De Watergroep, de grootste watermaatschappij in Vlaanderen, heeft deze ochtend heel wat meldingen gekregen van valse facturen die klanten per mail kregen. De maatschappij waarschuwt klanten dan ook om alert te zijn.

14 reacties

  • peter cornelis

    4 jaar geleden
    ik heb hem vandaag ook gehad, en ze krijgen het zelfs klaar om men spam te omzeilen, het is omdat de meterstand niet klopte dat ik gebeld had, en dan is het me pas duidelijk geworden, moest die wel juist geweest zijn, zou het toch gevaarlijk geweest zijn, enkel zag ik later dat het een duits rek nummer was, wat hopelijk dan wel zou opgevallen was
  • Roger Rymen

    4 jaar geleden
    Begrijp niet dat Europa niet beter zijn consumenten beschermt door dergelijke criminaliteit internationaal en hard aan te pakken door een Europees gerechtshof dat, in tegenstelling tot lankmoedige Belgische rechters, deze kwaal met ernstige en strenge straffen kan aanpakken.
  • Guido Sarazin

    4 jaar geleden
    Dat is nu de reden waarom ik weigerde online facturen te krijgen. Je bent nooit zeker of het nu echt is of niet. Liever de papieren versie.
  • Evie Vergauwen

    4 jaar geleden
    Hier in het Antwerpse ook ze. Ik heb vandaag ook zo een mail gehad.
  • Cor Vermonden

    4 jaar geleden
    Zulke nep mails komen tegenwoordig van verschillende origine binnen, steeds opletten geblazen. best melden bij ; verdacht@safeonweb.be , en dan houdt het nog niet op.Onze verantwoordelijke politieke graaiers liggen er schijnbaar niet wakker van en zeggen dat je het maar goed moet leren gebruiken, het internetbankieren.