ANP
Volledig scherm
© ANP

Zelfstandige supermarkten vrezen voor nieuw hamstergedrag bij herinvoering kortingen

De herinvoering van kortingen en promoties in de supermarkten dreigt heel wat logistieke problemen met zich mee te brengen, waardoor er mogelijk opnieuw hamstergedrag kan ontstaan bij de consumenten. Dat zegt Buurtsuper.be, de Unizo-organisatie van de zelfstandige supermarkten en voedingshandelaars. De organisatie vraagt om de kortingen pas weer in te voeren wanneer de zelfstandige supermarkten weer voldoende producten kunnen laten aanleveren.

49 reacties

  • Benny de Groot

    4 jaar geleden
    Iedereen hier weet het weer beter hoor. Naar mijn mening is het op de eerste plaats nog steeds aan de klant zelf om niet in paniek te schieten en met het nodige egoisme zelfs het dak van je wagen vol te laden, bij wijze van spreke. Er is genoeg voor iedereen dus hamsteren is simpelweg niet nodig. Doe het dan ook niet. 'Samen staan we sterk', tot het er op aankomt ja, dan is het ieder voor zich. Beschamend hoor.
  • HUBERT DE HERDT

    4 jaar geleden
    Wie niet heeft gehamsterd gaat nu de rekening betalen. Volgende keer zal iedereen hamsteren wij zeker.
  • eric loyens

    4 jaar geleden
    Eigenlijk zeggen de warenhuizen we willen geen korting meer geven ,want bij korting is het makelijk om te adverteren max1per persoon en dit willen ze niet doen
  • Johan Planckaert

    4 jaar geleden
    nee ze vrezen vooral dat hun grote winstmarges nu terug acceptabel zullen worden. hamsteren is gemakkelijk tegen te houden : maximaal 2 stuks van elk product !
  • Stefaan Manssens

    4 jaar geleden
    Wanneer gaan de supermarkten eens alcoholgel voorzien om hun karren te ontsmetten?