Het ziet er niet goed uit voor Victoria’s Secret: nieuwe investeerder twijfelt over overname
Victoria’s Secret zit al een tijdje in nauwe schoentjes, door slechte verkoopcijfers en een dito imago. De laatste tegenslag: investeerder Sycamore Partners maakte een paar maanden geleden de overname van het lingerlielabel bekend, maar ziet die deal plots niet meer zitten.
Zeggen dat het al een tijdje bergaf gaat voor Victoria’s Secret, is nog een understatement. Al kwam er eind februari een lichtje aan het einde van de tunnel. Het lingeriemerk van weleer had een nieuwe eigenaar gevonden. Moederbedrijf L Brands had een akkoord gesloten met investeringsfonds Sycamore Partners om een meerderheid van de aandelen over te nemen.
Eind goed, al goed? Toch niet. Sycamore ziet de deal niet meer zitten door maatregelen die L Brands genomen heeft wegens de coronacrisis. Zo hebben verschillende filialen de deuren moeten sluiten, stuurde het bedrijf personeel naar huis en schortte het huurbetalingen op. Sycamore stapte daarop naar een rechtbank in Delaware om een nietigverklaring te bekomen.
L Brands daarentegen blijft vasthouden aan de deal en zal “de rechtszaak resoluut verdedigen en alle rechtsmiddelen aanwenden om zijn contractuele rechten af te dwingen”, laat het bedrijf weten.
En nu?
Een nieuwe tegenvaller voor Victoria’s Secret. Eerder werd de jaarlijkse lingerieshow al afgelast en had het merk te kampen met teruglopende verkoopcijfers. Steeds meer vrouwen kiezen voor bralettes, sportbeha’s en lingerie van goedkopere merken of labels die wél diverse (lees: geen onhaalbare) schoonheidsidealen promoten. Denk maar aan Savage X Fenty van popster Rihanna.
Ook de positie van topman Les Wexner was wankel geworden. De 82-jarige topman staat al 57 jaar aan het roer van L Brands, maar kwam onder vuur vanwege zijn banden met miljardair Jeffrey Epstein. Die pleegde vorig jaar in de cel zelfmoord. Hij werd verdacht van kindermisbruik en het opzetten van een crimineel netwerk voor de handel in tienermeisjes. In het kader van de deal met Sycamore zou Wexner zijn functie als CEO opgeven. Eén ding is duidelijk. Als Sycamore Partners erin slaagt om de overname te verbreken, zal het niet simpel zijn om een nieuwe koper te vinden.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
Livios
Groen, rood, blauw of geel: richt je dak klimaatvriendelijk in met deze slimme tips
Een plat dak kan zo veel meer zijn dan louter de overkapping van je woning. Als je er een klimaatdak van maakt, kan het namelijk ook deel van de oplossing zijn om de klimaatverandering tegen te gaan - of leefbaarder te maken. Wat dat concreet betekent? Bouwsite Livios vraagt het aan Marc Dillen, directeur-generaal van Embuild Vlaanderen. -
-
PREMIUM
Droog, krullend, fijn of dik haar? Dit is de ultieme haargids voor elk haartype. “Gebruik twee borstels”
-
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
Aan designertassen en -kleding hangt een stevig prijskaartje. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt en die boomt. Vooral het merk van de zopas overleden designer Roberto Cavalli valt nu in de smaak. Maar hoe en waar scoor je zijn items? Fashionista, modejournaliste én vintagejunkie Tiany Kiriloff deelt haar beste tips: “Pas op met platformen zoals Vinted.” -
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
Wat hebben een businesscoach en een chemicus gemeen? Hun prachtige krullen en het verlangen om andere Belgische vrouwen met krullend of kroeshaar te redden van de struggles die ze zelf ook zo goed kennen. Wendy (30) en Callie (25) werkten jaren aan hun innovatieve product, na jaren te lijden onder het stigma dat op hun natuurlijke lokken rust. “Ik kreeg op den duur brandwonden.” -
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
-
PREMIUM
“Klanten zien zo’n kleuranalyse als een levenslange investering.” Shop je echt slimmer als je weet welk kleurtype je bent?
Ben jij een lente, zomer, herfst of winter? Let op: het gaat hier niet om seizoenen, wel om welke kleuren je staan. Dat ontdek je in ruil voor zo'n 200 euro na een ‘kleuranalyse’ bij een expert — nu weer een ware rage. Een goed middel om slimmer te shoppen of quatsch die je kleerkast beperkt? We spreken een believer en een non-believer. “Bij de juiste tint oogt je blik meteen frisser. Je gebit ook.” -
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
Goed nieuws voor alle fans van faux-fashion: vanaf vandaag kan je de limited-edition Crocs in samenwerking met chipsproducent Pringles in huis halen. Want het merk achter deze tuinsandaal weet: hoe gekker en opvallender de crocs, hoe beter. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij of schoeisel? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest.” -
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer