Amerikaanse Vogue wijdt volledig nummer aan coronapandemie
Nadat de Italiaanse Vogue deze maand voor een blanco cover koos, komt ook Vogue US met een speciale editie. Dit keer geen celebrity of model op de voorpagina, wel een rode roos tegen een witte achtergrond. Een waar collector’s item: het is de eerste keer in meer dan vijftig jaar dat er een stilleven op het voorblad van dit Amerikaanse magazine prijkt.
Het nieuwe nummer kreeg de toepasselijke naam: ‘Our Common Thread: Creativity in a Time of Crisis’. De roos op de cover is een nog niet eerder gepubliceerde foto van Irving Penn. Ook opvallend is dat het juni/juli nummer van Vogue US op afstand is samengesteld. Hoofdredactrice Anna Wintour kondigde de speciale editie zelf aan met een open brief. Daarin schreef ze: “Zoals u, ben ook ik in de war geraakt door de dramatische veranderingen die we de laatste weken hebben ervaren en de constante, emotionele uitdagingen die we moeten aangaan om voor onze families, vrienden, collega’s en onszelf te zorgen”.
De hoofdredactrice hoopt dat ze met dit nummer ook een document heeft gecreëerd voor de toekomst: “Deze editie is een aangrijpende herinnering aan hoe we de wonderen van het dagelijkse leven plots moesten missen, alsook de vreugde die deze met zich meebrengen.”
(Lees verder onder de foto.)
Het nummer zal bestaan uit afbeeldingen en anekdotes die zijn ingezonden door Vogue-medewerkers, maar ook veelvoorkomende onderwerpen en eerdere coversterren zoals: Florence Pugh, Marc Jacobs en Kim Kardashian West komen aan bod in de rubriek “Postcards from home”. Daarnaast zal je een reeks portretten vinden van fotograaf Ethan James Green. Hij maakte enkele beelden van gezondheidswerkers in New York die in de frontlinie staan om de Covid-19-pandemie te bestrijden.
Deze bijzondere editie van Vogue US komt op 23 mei 2020 uit in de Verenigde Staten.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Minder acne, rimpels of schilfertjes door filters op je douchekop: werkt het echt? 3 experts reageren op de hype
-
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
Na hun peperdure, maar gehypete Airwrap lanceert Dyson nu de Airstrait: een ‘stijltang’ die met slimme technologie je natte haren instant steil maakt. Zónder hitteschade. Prijskaartje? 499 euro, 50 euro minder dan de Airwrap die wel zés tools in een is. Is Dysons nieuwe creatie dat geld waard? Is hij echt zo bijzonder? Onze beautyredactrice test hem: “Blijkbaar houd ik ’m op zijn kop. Tip: níét doen.” -
Livios
‘Gebruik in dat geval nooit azijn’ en ‘pas op met hogedruk’: zo ga je wél voor een brandschoon terras
Kan je terras nog een opknapbeurt gebruiken vooraleer je er heerlijk kan vertoeven? Dan is het reinigen een mooie eerste stap. Met deze onderhoudstips van bouwsite Livios ben jij helemaal klaar voor de lentezon. -
-
Independer
Autoschade door een onbekende? Dit dien je te ondernemen
-
HLN Shop
Pollen in de lucht: deze toestellen voorkomen gesnotter
Ben je een hooikoortslijder? Dan kan je heel wat doen om klachten te voorkomen en verminderen: van vaker stofzuigen en een zonnebril dragen tot pillen slikken. Onder de efficiëntste wapens in de strijd bevinden zich ook luchtreinigers. HLN Shop focust op twee toestellen. -
PREMIUM
Verminderde advertenties en gecancelde fotoshoots: hebben septembernummers van Vogue en andere modebladen straks een lege cover?
Voor modebladen is het septembernummer, dat zich richt op de komende herfstmode, van oudsher het grootste en belangrijkste modenummer van het jaar. In 2009 werd zelfs een film, ‘The September Issue’, gewijd aan de moeite die het kost om het septembernummer van Vogue te maken. Maar die legendarische uitgave, en met uitbreiding alle andere, dreigen dunner dan ooit uit te vallen doordat de advertentie-inkomsten dramatisch slinken en modemerken hun nieuwe collecties uitstellen omdat fotoshoots niet meer mogen plaatsvinden en fashion shows gecanceld zijn. Maar hoe moet het dan verder met de septembernummers? Een trendwatcher en bladendokter geven uitleg. -
PREMIUM2
Nu zelfs coureurs, voetballers én acteurs er één dragen: zo werd het iconische ‘honkbaljasje’ weer hip
-
Tepels, trenchcoats en tijdloze elegantie: deze trends van op de catwalks zal je ook echt willen dragen
-
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
Acht op de tien vrouwen hebben cellulite: doodnormaal, en toch schamen velen zich erom. Zeker nu het blotebenenweer nadert. Volgens dermatoloog dr. Ilan Karavani valt er aan sinaasappelhuid iets te doen, al vraagt elke fase om een andere remedie. En wanneer je start met smeren maakt een groot verschil. Van caffeïnecrèmes tot een middel dat 1.600 euro kost: dit zijn alle oplossingen op een rij. -
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
Aan designertassen en -kleding hangt een stevig prijskaartje. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt en die boomt. Vooral het merk van de zopas overleden designer Roberto Cavalli valt nu in de smaak. Maar hoe en waar scoor je zijn items? Fashionista, modejournaliste én vintagejunkie Tiany Kiriloff deelt haar beste tips: “Pas op met platformen zoals Vinted.” -
Zweedse apotheek verbiedt bepaalde skincare onder de 15 jaar. Welke producten zijn wél geschikt voor de jonge huid?
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer