Amerikaanse Vogue wijdt volledig nummer aan coronapandemie
Nadat de Italiaanse Vogue deze maand voor een blanco cover koos, komt ook Vogue US met een speciale editie. Dit keer geen celebrity of model op de voorpagina, wel een rode roos tegen een witte achtergrond. Een waar collector’s item: het is de eerste keer in meer dan vijftig jaar dat er een stilleven op het voorblad van dit Amerikaanse magazine prijkt.
Het nieuwe nummer kreeg de toepasselijke naam: ‘Our Common Thread: Creativity in a Time of Crisis’. De roos op de cover is een nog niet eerder gepubliceerde foto van Irving Penn. Ook opvallend is dat het juni/juli nummer van Vogue US op afstand is samengesteld. Hoofdredactrice Anna Wintour kondigde de speciale editie zelf aan met een open brief. Daarin schreef ze: “Zoals u, ben ook ik in de war geraakt door de dramatische veranderingen die we de laatste weken hebben ervaren en de constante, emotionele uitdagingen die we moeten aangaan om voor onze families, vrienden, collega’s en onszelf te zorgen”.
De hoofdredactrice hoopt dat ze met dit nummer ook een document heeft gecreëerd voor de toekomst: “Deze editie is een aangrijpende herinnering aan hoe we de wonderen van het dagelijkse leven plots moesten missen, alsook de vreugde die deze met zich meebrengen.”
(Lees verder onder de foto.)
Het nummer zal bestaan uit afbeeldingen en anekdotes die zijn ingezonden door Vogue-medewerkers, maar ook veelvoorkomende onderwerpen en eerdere coversterren zoals: Florence Pugh, Marc Jacobs en Kim Kardashian West komen aan bod in de rubriek “Postcards from home”. Daarnaast zal je een reeks portretten vinden van fotograaf Ethan James Green. Hij maakte enkele beelden van gezondheidswerkers in New York die in de frontlinie staan om de Covid-19-pandemie te bestrijden.
Deze bijzondere editie van Vogue US komt op 23 mei 2020 uit in de Verenigde Staten.
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Gouden Giro1
Van Pogacar over Uijtdebroeks tot Piganzoli: de Gouden Giro-ploeg van Michel Wuyts
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
Het voetenwerk ziet er deze lente weer uit zoals begin de jaren 2000: superplat en een tikje truttig. Welkom terug aan de ballerina. Mét strikje, gesp of Swarovski-kristal, maar bovenal met te dunne zool, voetschimmels en spierproblemen. “Alles komt terug, maar sommige dingen toch beter niet”, zeggen podologen. -
-
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
-
Een gehydrateerde, glanzende huid tijdens de Ramadan? Expert geeft advies: “Dit product heb je elke dag nodig”
Een maand vasten tijdens de ramadan heeft een impact op je lichaam en geest. Maar ook op je huid. Hoe zorg je ervoor dat je gelaat tijdens deze periode toch mooi en gezond blijft? Huidexperte Hydia Rahou deelt de do’s en don’ts van skincare tijdens het vasten. “Was of douch je niet met heet water.” -
PREMIUM
Dermatoloog geeft concrete tips voor minder zichtbare poriën in je gezicht: “Het zuur lost de talg in de poriën op”
Roken, zonlicht, make-up, een vette huid, maar ook gewoon verouderen maken de poriën in je gezicht groter. Gevolg? Die hatelijke zwarte puntjes of mee-eters. Dermatologe Dagmar Ostijn geeft een overzicht van laagdrempelige crèmes en behandelingen waarmee je ze kan ‘wegsmeren’. “Maar overdrijf niet met deze producten. Als je huid te veel schilfert, verstop je opnieuw je poriën.” -
Independer
Autoschade door een onbekende? Dit dien je te ondernemen
-
PREMIUM
Verminderde advertenties en gecancelde fotoshoots: hebben septembernummers van Vogue en andere modebladen straks een lege cover?
-
Mango strikt ex-Spice Girl voor een “sensuele” en “bevrijdende” kledingcollectie die eind april uitkomt
Wie houdt van Victoria Beckhams modelabel doet aan window shopping of is genoodzaakt om nogal diep in de buidel te tasten. Maar daar brengt Mango nu verandering in. De Spaanse keten brengt binnenkort samen met de ex-Spice Girl een betaalbare collectie uit: “Ik wil een breder publiek aanspreken, maar mijn eigen DNA behouden”, zegt zij. -
Crocs en Pringles smelten samen in één schoen: waarom zijn we zo’n fan van ‘lelijke’ mode?
Goed nieuws voor alle fans van faux-fashion: vanaf vandaag kan je de limited-edition Crocs in samenwerking met chipsproducent Pringles in huis halen. Want het merk achter deze tuinsandaal weet: hoe gekker en opvallender de crocs, hoe beter. Wat is het geheim achter het succes van deze ‘foute’ kledij of schoeisel? Onze moderedacteur David legt uit. “Deze trend past perfect bij onze tijdsgeest.” -
“Zodat onze kinderen niet hetzelfde moeten ervaren.” Wendy en Callie creëren slim product voor Belgen met krul- of kroeshaar
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer