Vertommen
Volledig scherm
© Vertommen

Jupiler zet reclamecampagne stop na kritiek (maar promotie blijft wel gelden)

AB InBev trekt vandaag de reclamecampagne terug waarbij je bij aankoop van twee bakken Jupiler een bak gratis krijgt. Omdat er veel kritische reacties op kwamen in coronatijden wordt de reclame ingetrokken. Het bier blijft wel in promotie staan.

17 reacties

  • Ghijs Elvan

    4 jaar geleden
    Vital, laat u niets wijsmaken door linkse media. AB Inbev betaalt wel degelijk belastingen op hun winst in België. Hun effectieve aanslagvoet is ongeveer 27-29 %. Het enige verschil met andere bedrijven is dat zij de voorbije jaren ça. €700 miljoen per jaar via belasting op dividenden betaalden i.p.v belastingen op de winst.
  • Vital Verstraten

    4 jaar geleden
    Een echte promotiestunt zou zijn hun solidariteit tonen met alle Belgen door ook hun belastingen hier in België te betalen en niet in Luxemburg, kom op AB-NBEV toon uw solidariteit met de rest van de mensen die de factuur van de coronacrisis moeten betalen, is toch niet teveel gevraagd, alle kleine KMO's en zelfstandigen betalen mee, U toch ook?, of is dit teveel gevraagd?
  • Bart Huysmans

    4 jaar geleden
    Ik ken een heel aantal mensen die op dit moment met de realiteit in aanraking komen dat ze toch wat harder aan de alcohol verslingerd zijn dan ze dachten. Het aantal Sociale Drinkers die het de laatste weken het toch op een niet zo sociaal drinken thuis gezet hebben, vaak moederziel alleen, kan ik niet op 1 hand tellen. Vaak geven ze het niet toe aan zichzelf maar het is wat intriest. Ik kan het weten want ik ben zelf een ex-alcoholicus. Het verbieden van promo's gaat wel te ver
  • Geert Winkelmans

    4 jaar geleden
    Ik drink geen Jupiler... Maar die reclame moet kunnen ook voor andere merken bier
  • Jürgen Vandriessche

    4 jaar geleden
    Dus 3 bakken Jupiler mag men niet kopen , maar dan wel 4 pakken water (6x 1,5liter) + 1 pak gratis. Dat is even gevaarlijk als je zoveel stock hebt. Zijn echt wel belangrijker zaken om mee bezig te zijn , is duidelijk dat ze proberen om de voordelen van jan modaal in te perken. Dat ze dan enkel de promo's nog aangeven in de winkels. Dan kunnen de commerciële zenders ook opdoeken want veel van hun inkomsten komt uit reclames