Eindejaarsdefilé van Antwerpse Modeacademie gaat digitaal

De wereldwijde coronacrisis is ook een serieuze streep door de rekening van de studenten aan de Antwerpse Modeacademie. Een klassiek eindejaarsdefilé zit er niet in, maar de gerenommeerde Modeacademie werkt achter de schermen wel aan een “digitale én globaal toegankelijke Antwerpse modeshow”. Zo krijgen de eindejaarscollecties van de studenten toch hun verdiende moment in de spotlights.

joro

Al sinds haar oprichting staat de Antwerpse Modeafdeling bekend als één van de beste modeopleidingen ter wereld en het jaarlijkse, altijd verrassende eindejaarsdefilé in juni is een onmisbare traditie voor zo’n 4.000 modeliefhebbers, vertegenwoordigers van grote modehuizen en -merken en andere insiders uit de industrie.

Tijdens het onvoorspelbare jaar 2020 wordt er dus ook geen uitzondering gemaakt. Vooral omdat de huidige Bachelor en Master studenten dezelfde kansen en zichtbaarheid verdienen als hun voorgangers, zodat ze hun academiejaar zo positief en memorabel mogelijk kunnen afsluiten. Het hele team van de Modeafdeling ging daarom aan de slag met hun netwerk van creatieve pro’s om een digitaal platform uit te bouwen dat niet alleen voor oplossingen, maar ook voor een paar nieuwigheden moet zorgen.

“Sommige modeopleidingen hebben besloten om hun afstudeerprojecten uit te stellen. Begrijpelijk, maar wij willen liever nieuwe paden verkennen om niet alleen het harde werk van onze studenten te belonen en het academiejaar af te sluiten, maar om ook echt te vieren” zegt Walter Van Beirendonck, hoofd va de Modeafdeling. “Ik ben dus heel blij en trots om ons dynamische digitale platform WWWSHOWWW aan te kondigen.”

De Modeacamie geeft eind mei meer info over het digitale evenement.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER