Zomer in quarantaine: de 'trikini' is groot succes in Italië
Het mode-item van de zomer zal er op z’n zachts gezegd ietsje specialer uitzien dan andere jaren. Van Natan tot Zalando: allemaal sprongen ze al mee op de mondmaskerkar. Maar de Italiaanse Tiziana Scaramuzzo ging nog een stapje verder. Zij maakte de ‘trikini’ - een bikini met bijpassende mondkapje - eerst als grap, maar dat groeide uit tot een grote hit in Italië.
Tiziana Scaramuzzo, de eigenares van Elexa Beachwear, een kleine lingerieboetiek in het Italiaanse stadje Senigallia moest noodgedwongen de productie van haar bikini’s stilleggen nadat haar leveranciers eerder dit voorjaar de deuren moesten sluiten door het coronavirus.
Daarom had ze het ludieke idee om enkele weken matching mondmaskers te maken bij haar bikini’s. Initieel als grapje bedoeld, maar doordat ze een aantal kiekjes deelde op sociale media met haar dochter die de setjes droeg, zijn ze plots erg gewild in Italië.
Ze had het succes nooit verwacht en kan de vele aanvragen bijna niet bolwerken, maar is wel erg blij met de bestellingen. Ze denkt dat zoveel mensen de weg naar haar trikini’s gevonden hebben omdat ze net dat tikkeltje blijdschap toevoegen aan deze sombere tijden.
Benieuwd naar hoe die trikini’s eruitzien? Oordeel vooral zelf!
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
-
PREMIUM
Aldi verkoopt opnieuw 11 keer goedkopere Dyson Airwrap: wij testten hem. “Grote verbazing dat ze dít konden kopiëren”
Herinner jij je de Airwrap van de Aldi nog? De tool die je dezelfde krullen, waves of steile lokken belooft als de hyperpopulaire Dyson, maar dan 11 keer (!) goedkoper. Deze zaterdag ligt de multistyler terug in de rekken. Al ben je er best snel bij, want de vorige keer was het toestel meteen overal uitverkocht. Maar is het de hype waard? Beautyredactrice Sophie deed de test. “Op deze vlakken doet Aldi het beter dan Dyson zelf.” -
Wie hip wil zijn, draagt nu vintage Roberto Cavalli: Tiany Kiriloff tipt hoe je zo’n designermerk goedkoper scoort
Aan designertassen en -kleding hangt een stevig prijskaartje. Gelukkig is er de tweedehandsmarkt en die boomt. Vooral het merk van de zopas overleden designer Roberto Cavalli valt nu in de smaak. Maar hoe en waar scoor je zijn items? Fashionista, modejournaliste én vintagejunkie Tiany Kiriloff deelt haar beste tips: “Pas op met platformen zoals Vinted.” -
-
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
-
Ook Eline De Munck lanceert eigen collectie mondmaskers + shop onze andere favorieten
Mondmaskers worden tegen wil en dank het mode-accessoire van 2020. Een gemaskerd gezicht is vanaf komende week het nieuwe normaal, en steeds meer merken brengen hun eigen collectie mondmaskers op de markt. Zo ook ‘Odette Lunettes’, het brillenmerk van Eline De Munck. -
PREMIUM
Spuitje zalmsperma of potje slakkenslijm? 6 bizarre nieuwe beautytrends: “Dit vermindert donkere kringen rond ogen”
Natuurlijke cosmetica is populair. En dat mag je tegenwoordig wel heel erg letterlijk nemen. Van slakkenslijm over slangengif tot sperma van zalm: we smeren en spuiten de gekste ingrediënten in naam van een beestig mooie huid. Onze beautyredactrice licht zes opvallende bestanddelen uit: wat beloven ze juist? En hoeveel betaal je ervoor? “Dit zou hetzelfde als botox doen.” -
PREMIUM2
De ‘truttige’ ballerina is terug, en daarmee ook de voetklachten: “Schoen scoort 0 op 3”
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
Steeds meer Vlamingen helen gebroken hart met een ‘divorce ring’: “Ik heb ook goede herinneringen aan de scheiding”
Terwijl we vroeger na een mislukt huwelijk onze trouwring diep en duister opborgen, blijven we er nu vaker mee pronken. Dat merken Vlaamse juweliers. Mensen die hun trouwring bij hen tot een nieuw design laten herwerken, zien het als een deeltje van hun leven dat ze willen blijven koesteren: “Sommigen beginnen te huilen.” -
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
PREMIUM
GETEST. Iedereen wil de nieuwe Dyson Airstrait, de opvolger van de Airwrap. Maar is hij echt 499 euro waard?
4 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerJohan Vercarre
patrick de smedt
Patrick Peeters
André Christiaens