Pexels
Volledig scherm
© Pexels

Reissector pleit ervoor terugbetaling niet afdwingbaar te maken

De reissector dringt erop aan dat de huidige regeling voor de terugbetaling van geannuleerde reizen blijft bestaan en verlengd wordt. Die regeling loopt op dit moment nog tot 20 juni en houdt in dat vakantieganger bij een door de coronacrisis geannuleerde reis een voucher kan krijgen. Gebruiken ze die voucher niet op binnen het jaar, dan kunnen ze een terugbetaling krijgen. Dat gaat echter in tegen de aanbevelingen die de Europese Commissie gisteren deed, namelijk dat de consument moet kunnen kiezen tussen terugbetaling of voucher.

5 reacties

  • CV DL

    4 jaar geleden
    Cathay Pacific heeft alles netjes terugbetaald, zonder gedoe. Was binnen 5 werkdagen netjes weer op mijn kaart.
  • Ronny Biesen

    4 jaar geleden
    Wel, betalen wordt ook afgedwongen anders kan je niet reizen. Dus logisch als ik niet reizen kan moet je me terugbetalen.
  • j hendrickx

    4 jaar geleden
    Ze moeten terugbetalen De bevolking hoeft deze sector niet financieel te steunen Als alles goed gaat dan geven ze ook geen cadeaus
  • Dany Vandevivere

    4 jaar geleden
    Klanten zijn geen kredietverstrekkers
  • Jan Berthold Van Nuffel

    4 jaar geleden
    KLM betaald reeds terug.