Illustratiebeeld.
Volledig scherm
Illustratiebeeld. © REUTERS

Brussels Airlines schrapt vluchten naar de zon

Brussels Airlines wil minder naar de Middellandse Zee en Oost-Europa vliegen. Vluchten naar de hubs van Lufthansa in Frankfurt, München en Zürich worden belang­rijker. Dat blijkt uit een interne presentatie die De Tijd kon inkijken. 

26 reacties

  • Bart De Vreeze

    4 jaar geleden
    Brussels Airlines heeft de burger enkel maar veel geld gekost sinds zijn oprichting en is nog steeds een verliestlatend bedrijf. Lufthansa heeft cash genoeg om te investeren, maar de Duitsers zijn niet gek. Eigen centen in SN Brussels steken gaan ze nooit doen. Deze maatschappij is gewoonweg niet levensvatbaar. Faillisement is de enige oplossing voor deze erfenis van de Belgische bourgeoisie.
  • Marc Van Loo

    4 jaar geleden
    victor vandesande, tuurlijk hebben die bodemprijzen gekregen, maar dat was aan hun om er op in te gaan of niet, en wees maar zeker, als het niet opbrengt zouden ze het echt niet gedaan hebben hoor..
  • samison maria

    4 jaar geleden
    Ben benieuwd of ik in oktober nog naar Krakau kan gaan? Zo lang alles goed gaat dan is het makkelijk maar als er iets verkeerd gaat dan weten ze het bij Brussels Airlines niet meer. We zijn 2 maand verder en naar al de mensen die tickets hebben geboekt maanden geleden en die geannuleerd zien worden.. Als je naar het contactcenter belt krijg je allemaal verschillende antwoorden, ook kan je ze bijna niet verstaan, telefoons worden beantwoord door Indiërs, Surinamers. Zal veel moeten veranderen.
  • Paul vanhaezebrouck

    4 jaar geleden
    Schieten op de vakbonden heeft geen enkele zin. Je kan nu al zien waar het gaat eindigen. En glas en een plas, en alles bleef zoals het was. Politiekers een kapitalisten nemen hun deel in zulke gevallen, en de mensen die er werken moeten tevreden zijn met de kruimels. Ze zitten in de zwakst mogelijke positie om te onderhandelen, wat De Croo ook mag beweren, hun lot staat al vast.
  • Danny Govaerts

    4 jaar geleden
    Dat ze maar goed na gaan dat Brussel geen bestemmingen schrapt in het voordeel van Duitsland en in de plaats de minder winst maken de vluchten van Duitsland moet uitvoeren. Dat de regering hun zakken maar dicht houd de aandeelhouders die vorig jaar nog winst pakte moeten nu de verliezen maar bij passen zij zijn toch aandeelhouder voor iets. En niet alleen in goede tijden.