VRT-journalist Riadh Bahri ziet z'n droom om lijnpiloot te worden aan diggelen geslagen worden.
Volledig scherm
PREMIUM
VRT-journalist Riadh Bahri ziet z'n droom om lijnpiloot te worden aan diggelen geslagen worden. © RV

BV’s in zak en as nu bij Brussels Airlines 1.000 jobs op de tocht staan: “Dit voelt als de begrafenis van mijn grote droom”

ShowbizzNu Brussels Airlines, dat momenteel zo’n 1 miljoen euro verlies per dag maakt, 1.000 banen en 22 bestemmingen schrapt, houden luchtvaartexperts langzamerhand rekening met een faillissement. “Er zullen nog véél tragedies volgen”, vertelt VRT-journalist Riadh Bahri in Dag Allemaal, die zelf 15.000 euro uitgaf aan een opleiding maar vreest voor z’n pilootambities.

7 reacties

  • Esmeralda van Waes

    4 jaar geleden
    Het moet mij van het hart! Veel respect voor SNBrussels. De Croo smeet enige tijd geleden als een popster miljoenen van het podium voor Africa. Oké, het zou goed zijn indien ze nu ook zo royaal zouden zijn tgo deze maatschappij. Het visitekaartje van ons land. Economisch noodzakelijk. Ik baal er van dat al deze ministers doof en blind zijn. Dat piloten zelf willen inleveren en met een oplossing moeten komen is er over. Ministers: lever zelf in om SN te redden!
  • patrick feyen

    4 jaar geleden
    Als luchtvaartkenner wist je toch al langer dat het heeeeel slecht ging in die sector? Het is de politiek die Sabena en SN kopt gemaakt heeft! En ze doen nog steeds verder!
  • piet devlieger

    4 jaar geleden
    Proficiat, Wim Vanderheijden. Wat een prestatie zeg. Nog goed dat U het eens in herinnering brengt, zo'n immens succes : VRT én Panorama. Hopelijk heb je dat op video voor het nageslacht. De eeuwige roem.
  • Chris Van den Eede

    4 jaar geleden
    Sterkte, mensen van SN. Ik zat op de laatste vlucht van Sabena vanuit Chicago, ben toen geïnterviewd door VRT op die vlucht en op Panorama geweest. Ben altijd fan geweest en gebleven, in de 30+ jaren als zakenreiziger. Mijn steun hebben jullie.
  • Hilde Hallemans

    4 jaar geleden
    Niet alleen het personeel van BA leeft voor zijn werk, er zijn méér mensen die alles voor hun werk doen. Daar zullen ook véél ontslagen vallen, ook voor die mensen word het een financieel drama.