Een medewerker van Renault met mondmasker bij de ingang van de autofabriek in Sandouville, bij Le Havre. De productiehal is vandaag voor het eerst weer operationeel.
Volledig scherm
Een medewerker van Renault met mondmasker bij de ingang van de autofabriek in Sandouville, bij Le Havre. De productiehal is vandaag voor het eerst weer operationeel. © AFP

“Renault met de ondergang bedreigd”: Franse minister luidt de noodklok

Autofabrikant Renault kan van de markt verdwijnen als er niet snel een reddingsplan komt. Dat heeft de Franse minister van Financiën Bruno Le Maire vanochtend gezegd in een interview met radio-omroep Europe 1. Volgens Le Maire worstelt Renault momenteel om te overleven, als gevolg van de coronacrisis.

57 reacties

  • Marc Van den Daele

    4 jaar geleden
    Zelf een scenic 3 gehad, als uiterst betrouwbaar ervaren, een Ford Mondeo, na 100000km met nieuwe motor, versnellingsbak, kabelboom uit pure ellende weggedaan, Skoda Superb, 2 maal koppeling, waterpomp egr klep en koeler enz, betrouwbaar? Nu een DS7 van het eerste uur, een groter drama kan je je amper voorstellen, roetfilter, partikkelsensor, eureatank, cardanassen, sillentblokken, zetelmechanisme, achterlichten die vol water lopen, dat alles na iets meer dan 2 jaar en 94000km. geluk is noodzaak
  • Ja Rodrigus

    4 jaar geleden
    dan toch nog beter dan met de duitse rommel, als je daarmee in pan valt kom je met een gereedschapskist niet weg, ze snappen daar zelf hun eigen elektronica niet meer.
  • j hendrickx

    4 jaar geleden
    Geen probleem voor mij Ik had een Talisman en een brok miserie en die heeft mij veel geld gekost Ik zal Renault niet missen
  • Wilfried Vanden Berg

    4 jaar geleden
    Als je een Franse wagen koopt , dan moet je veel geluk hebben . Anderzijds is het beter een gereedschapskistje te kopen voor als je in panne valt . En die kans is vrij reel .In de jaren 60 reed de ATM maatschappij( de eerste en de oudste ) taxie's in Antwerpen met Peugeot ( gele ) 404 . Nooit problemen en zeer vele kilometers, maar later overgenomen met Renault . Sindsdien steeds problemen.
  • Marc LInden

    4 jaar geleden
    te hoge managerslonen en te weinig competentie te weinig kwaliteit en gen lessen geleerd uit het verleden belastingbetaler zal moetenopdraaien, zoals belgen voor luchthaven