ShutterStock
Volledig scherm
© ShutterStock

Vaak klachten over gebrekkige communicatie en trage reactie verzekeraar

De gebrekkige communicatie, het uitblijven van reactie op vragen en de lange beheerstermijnen bij de verzekeraar blijven de belangrijkste oorzaken van ontevredenheid bij de consument. Dat blijkt uit het jaarverslag 2019 van de Ombudsman van de Verzekeringen. Deze punten waren goed voor 30 procent van de aanvragen bij de ombudsman. Het totale aantal aanvragen tot tussenkomst steeg vorig jaar met 4 procent ten opzichte van 2018, tot 6.726.

6 reacties

  • Dirk Vregels

    4 jaar geleden
    De verzekering is er om te betalen en niet om uit te betalen. Dat is al meer 75 jaar zo.
  • Nico Herbots

    4 jaar geleden
    Veel hangt af van de maatschappij en de agent. Ik ben al jarenlang heel content van mijn verzekeraar, de enkele keren dat het nodig was, is alles snel en proper afgehandeld. Daarvoor zat ik bij dezelfde maatschappij, maar ander filiaal en daar kon niks. Altijd alles moeilijk. Idem voor de hospitalisatie die ik nu via het werk heb. Als je al iemand aan de lijn krijgt, is het steeds iemand die 'niet bevoegd is voor deze materie' en mails worden categoriek ten vroegste na 7 weken beantwoord.
  • Emi Hergersberg

    4 jaar geleden
    ewel... daar kan ik nu eens niet over klagen omdat ik nog altijd een kantoor heb waar de mensen graag werken en hulpvaardig zijn. Persoonlijk contact en aanspreekbaarheid met de mensen die ge kent, dat gaat overtreft alle boven on-line regelingen.
  • Erwin VD

    4 jaar geleden
    Wat zijn verzekeringen? Veel geld betalen om een bepaald risico gedekt te houden! Maar als de verzekering jou moet uitbetalen, komen ze direct met de kleine onleesbare en onbegrijpelijke lettertjes die achteraan op een contract staan en nooit voordien werden uitgelegd . Dit alles om toch maar niet te hoeven betalen! Ze zijn net zo bereikbaar als onze overheid: bijna niet!
  • Paul Hendriks

    4 jaar geleden
    Onlangs nog een zeer vreemde situatie met touring verzekering meegemaakt, als auto liefhebber heb ik altijd meerdere voertuigen verzekerd gehad, bij het verzekeren van mijn nieuwe auto werd mij medegedeeld dat wegens de nieuwe wetgeving er nog maar 1 auto verzekerd kon worden, heel vreemd als je hier al jaren verzekerd bent en in de beste bonus malus graad staat, de tweede auto is inmiddels via een andere makelaar verzekerd.