Brussels Airport.
Volledig scherm
Brussels Airport. © BELGAIMAGE

Brussels Airport blokkeert evenwichtige verdeling nachtvluchten

De federale regering wil een derde piste openen op Brussels Airport om de geluidshinder voor de Vlaamse Noord­rand te verminderen. Maar de luchthavenuitbater spartelt tegen vanwege de hoge kosten. Dat schrijven De Tijd en L'Echo.

2 reacties

  • Martin Maebe

    4 jaar geleden
    @ Hans Andersen: Uit ondervinding weet ik dat dat de toestellen van zodra ze 'airborne' zijn, full trottle hun vlucht stijl omhoog kiezen en zo vlug mogelijk weg van de stad afzwenken. Meer kan de piloot ook niet doen. Weet dat de Brusselse eisen niet om nachtlawaai gaan, maar om de centen die eraan verbonden zijn. Dus louter en alleen om mooie inkomsten te genereren zonder er zelf voor een klop voor te moeten doen. Vooral een beruchte eigenschap bij de Brusselse politici!!!
  • Hans Andersen

    4 jaar geleden
    Het word tijd dat er eens werk gemaakt word van die evenwichtige spreiding. Bij opstijgende vluchten zo snel mogelijk afdraaien in de richting van de bestemming en bij landende vluchten zo laat mogelijk in de as van de landingsbaan komen. En alle drie de start en landingsbanen gebruiken. Dan krijgt ieder een deeltje van de overlast.