Elodie Ouédraogo is een van de ambassadeurs van Ik Koop Belgisch. © Ik Koop Belgisch

Ik Koop Belgisch pakt uit met nieuw platform met meer dan 1.500 ontwerpers en merken

Het initiatief Ik Koop Belgisch wordt deze week extra in de kijker gezet met acties op Instagram, maar ook met de lancering van een nieuw platform. Consumenten kunnen er zowat 1.500 lokale artiesten, ontwerpers en merken ontdekken.

flb

De huidige coronacrisis laat haar impact enorm voelen op onze lokale economie. Ik Koop Belgisch wil daarom het Belgische creatieve talent nog eens extra in de verf zetten. Met een vernieuwd platform inspireert, informeert en moedigt het iedereen aan om Belgische merken en producten te leren kennen, te kopen en te delen met hun omgeving.

De nieuwe website verzamelt meer dan 1.500 Belgische artiesten, designers, merken en bedrijven uit verschillende creatieve sectoren zoals mode, design, maar ook kunst, media, illustraties, boeken, film, muziek en videogames. Voortaan heeft de website ook een locatiezoeker per stad of gemeente en door middel van interactieve foto’s zul je ook meteen producten kunnen kopen via de website.

“Het is nu belangrijker dan ooit. Belgisch kopen is voor mij meer dan een hashtag. Het is een vorm van respect voor de kennis en het savoir-faire die België rijk is”, zegt Elodie Ouédraogo, Ik Koop Belgisch-ambassadeur sinds de start van dit initiatief in 2015.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer