Daimler moet nog eens 170.000 Mercedessen terugroepen
De Duitse autobouwer Daimler moet 170.000 diesels terug naar de garage roepen, wegens illegale emissietechnieken. Dat heeft een woordvoerder bevestigd.
Het gaat om oudere Mercedes-modellen van de A-, B-, C-, E- en S-klasse, met euro 5-norm. In Duitsland alleen al gaat het om 60.000 wagens.
Het Duitse Kraftfahrt-Bundesamt, het agentschap voor Wegverkeer, heeft een vorig jaar uitgevaardigde terugroepbeslissing voor de Mercedes GLK uitgebreid naar andere modellen. Het gaat om auto's die sinds 2014 niet meer worden geproduceerd.
Daimler zegt met de autoriteiten samen te werken, maar zegt bezwaar te zullen indienen. Volgens het Duitse agentschap is de gebruikte techniek niet toegestaan, maar Daimler betwist dat.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
-
Independer
Auto-ongeval tijdens het pendelen: komt je werkgever tussen in de kosten? En wat moet jij zelf concreet ondernemen?
Het kan iedereen overkomen: een ongeval tijdens het pendelen, met stevige kosten als gevolg. Independer.be legt uit bij wie in dat geval de verantwoordelijkheid ligt en wat de precieze voorwaarden zijn, zodat jij met een gerust gemoed de baan op kan, zowel wat betreft lichamelijke schade als averij aan je wagen. -
Independer
‘Niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen’: je ziet het vaak in parkeergarages, maar is dat ook écht zo?
We doen het voortdurend, zonder erbij na te denken: de wagen stallen in een ondergrondse parkeergarage, en dus vaak op privédomein. Maar wat als je er een ongeval hebt? En wie is verantwoordelijk bij inbraak of diefstal? Independer.be geeft een overzicht van alles wat je moet weten. -
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
PREMIUM
Miljarden om sputterende motor draaiende te houden
De miljarden zijn goedkoop dezer dagen. Ook in de autosector. De Franse president Macron heeft een cheque van 8 miljard helikoptergeld klaar voor de blauw-wit-rode autoconstructeurs. Het moet gezegd, de sector zit in zwaar weer. Niet alleen in Frankrijk, maar in heel Europa en de VS. Al is dat voor de consument niet noodzakelijk slecht nieuws. Er vallen koopjes te doen. -
PREMIUM
Autosector in zwaar weer, maar dat is niet noodzakelijk slecht nieuws voor consument: er vallen koopjes te doen
De miljarden zijn goedkoop dezer dagen. Ook in de autosector. De Franse president Macron heeft een cheque van 8 miljard helikoptergeld klaar voor de blauw-wit-rode autoconstructeurs. Het moet gezegd, de sector zit in zwaar weer. Niet alleen in Frankrijk, maar in heel Europa en de VS. Al is dat voor de consument niet noodzakelijk slecht nieuws. Er vallen koopjes te doen. -
PREMIUM19
De Renault 5 is terug: hoe een forse scheut nostalgie de pil van het elektrisch rijden moet helpen doorslikken
-
Verzonken portiergrepen: hip, maar ook gevaarlijk? Duitse Touring waarschuwt voor risico
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
Bij nieuwbouw is het vanzelfsprekend dat je een architect inschakelt, maar hoe zit dat bij een renovatieproject? Moet je daar ook verplicht ééntje onder de arm nemen? Of zijn er uitzonderingen? Bouwsite Livios geeft uitleg. -
Zo oud zijn jouw autobanden, en meer dingen die je kunt aflezen aan de buitenkant van je band
Op de ‘wang’ van een band staat een serie cijfers en letters waarvan veel automobilisten niet weten wat ze precies betekenen. Tijd om daar verandering in te brengen want je kan er behoorlijk veel nuttige informatie vinden als je weet waar je op moet letten. De leeftijd bijvoorbeeld. Dat is handig om te weten, ook als je ‘nieuwe’ banden koopt. Die kunnen weliswaar ongebruikt zijn, maar soms ook al jaren oud. Dit zijn de zeven belangrijkste zaken die staan afgebeeld op je autoband. -
Wie heeft voorrang op smalle bergwegen en wat betekent dat ‘posthoorn’-bord nu echt?
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerSteven Dufour
Luc Moortgat