Ook Ben & Jerry's stopt met adverteren op Facebook
IJsmerk Ben & Jerry's stopt vanaf 1 juli met adverteren op Facebook en Instagram. De boycot is onderdeel van de campagne #StopHateForProfit (Stop de haat voor winst) die Amerikaanse burgerrechtenorganisaties zijn begonnen. Hierbij wordt de socialmediagigant opgeroepen harder op te treden tegen racisme en haatdragende berichten.
De #StopHateForProfit-campagne neemt het Facebook onder meer kwalijk dat het berichten niet verwijdert die oproepen tot geweld richting Black Lives Matter-demonstranten.
Ook het aanmerken van de uiterst rechtse website Breitbart als vertrouwde nieuwsbron vinden de Amerikaanse burgerrechtenorganisaties een probleem.
Het plan is om de boycot in ieder geval de hele maand juli vol te houden, met als doel Facebook te dwingen tot verandering. Onder meer kledingmerken The North Face en Patagonia gingen Ben & Jerry's al voor.
Facebook laat weten de beslissing van de merken te respecteren. De techgigant belooft zich te blijven inzetten om haatdragende berichten van het platform te verwijderen. In een eerdere verklaring van Facebook staat dat het bedrijf nog stappen te zetten heeft om “gelijkheid en veiligheid voor onder meer de zwarte gemeenschap te stimuleren”, en daarover in gesprek wil gaan met burgerrechtenorganisaties.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
26
Nieuwe Europese internetregels van kracht, maar België is nog niet klaar
-
Grote adverteerders boycotten Facebook wegens gebrekkige aanpak van racisme en nepnieuws op platform
Grote adverteerders zoals The North Face en Patagonia kondigen aan dat ze niet langer zullen betalen voor advertenties op Facebook, omdat het sociale netwerk volgens hen te weinig actie onderneemt om haatzaaierij en de verspreiding van nepnieuws aan te pakken. -
Aleksandr schakelt ChatGPT in om met 5.000 vrouwen op Tinder te praten en vindt zo zijn trouwpartner
Op zoek naar de liefde van je leven? Dan kan ChatGPT misschien wel een handje helpen. Een Rus bokste op basis van de AI-tool zijn persoonlijke datingassistent in elkaar die voor hem het ‘vuile werk’ op Tinder opknapte. Uit meer dan 5.000 kandidaten bleef Karina Vyalshakaeva als enige over. Zij gaat nu trouwen met Aleksandr Zhadan, weet technologiesite Gizmodo. -
-
Livios
Is een architect verplicht als je je woning wil renoveren?
-
Independer
Bij welke operatoren kan je rekenen op de snelste internetverbinding, zowel vast als mobiel?
“Internet: dat is toch min of meer bij elke provider hetzelfde.” Akkoord met die uitspraak? Fout gedacht: volgens de recentste cijfers van Speedtest download je bij Telenet namelijk dubbel zo rap via je vaste internet als bij Proximus. Omgekeerd blijkt Proximus dan weer mobiel de helft sneller. Hoe zit dat precies? En hoe valt het te verklaren? Independer.be baant zich een weg door de cijfers en zet de nodige puntjes op de i. -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
6
Wordt TikTok binnenkort verbannen in Verenigde Staten? Bedrijf gaat nieuwe wet aanvechten bij rechter
-
Datalek bij vakantieparkconcern EuroParcs, omvang nog onbekend
EuroParcs heeft een datalek gevonden in de beveiligde digitale omgeving van het vakantieparkconcern. Het Nederlandse bedrijf, dat ook in België actief is, onderzoekt de omvang. Het is nog niet bekend welke gegevens gelekt zijn. -
“Microsoft en OpenAI plannen datacenter van 100 miljard dollar”
Bestuurders bij Microsoft en OpenAI hebben plannen voor een datacenterproject met een supercomputer om de kunstmatige intelligentie van OpenAI aan te drijven. Dat meldt technieuwssite The Information op basis van ingewijden. Het project zou tot 100 miljard dollar (bijna 93 miljard euro) kunnen kosten. -
Independer
Mega maakt de stap naar de telecommarkt en wil daar prijsbreker zijn: slaagt het in dat opzet?
2 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerPaul Philippaerts
Jean Tibo