Eindelijk: Volkswagen Arteon Shooting Brake is waar we al jaren om smeken
Al sinds zijn introductie wordt er gespeculeerd over de Volkswagen Arteon Shooting Brake. En met de facelift van de vierdeurs Arteon geeft Wolfsburg gehoor aan onze gebeden: maak kennis met de Volkswagen Arteon Shooting Brake!
Volkswagen doet er dan ook alles aan om van deze Arteon Shooting Brake een emotioneel model te maken. Strakke vormen, een doorlopende lichtstrip vooraan en verleidelijke kijkers op zijn derrière geven hem een knap uiterlijk. Vanbinnen valt vooral het dashboard op. Dat is uniek aan deze Arteon en heeft een klimaatregeling die je kan bedienen met een streelstrookje.
Dat het vooral een emotioneel model is, wordt duidelijker wanneer we naar de kofferruimte kijken. De Arteon Shooting Brake biedt daar immers nauwelijks meer ruimte dan zijn vierdeursbroertje. Met 565 liter is zijn koffer amper 2 liter groter dan die van de normale Arteon. Met de achterbank neer stijgt dat volume wel naar 1.632 liter, zo’n 80 liter meer dan in de reguliere Arteon. Weinig ‘praktische winst’, dus.
Veel keuze onder de kap
Wat zal deze wagen aandrijven? De keuze is al bij al groot. Een plug-in hybride aandrijving met 218 pk bijvoorbeeld. Of de 320 pk sterke R met vierwielaandrijving. Daarnaast zijn er ook meer bescheiden TSI’s met toch ook al 190 pk en 280 pk. Dieselrijders tot slot kunnen kiezen tussen motoren die 150 en 200 pk sterk zijn.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Zo oud zijn jouw autobanden, en meer dingen die je kunt aflezen aan de buitenkant van je band
-
Livios
Zo vind je een betrouwbare plaatser voor zonnepanelen: “Aannemers ouder dan tien jaar zijn zeldzaam”
Zonnepanelen maken je deels onafhankelijk van de volatiele energieprijzen, zijn goed voor het milieu én je verdient ze op termijn terug. Heb je er nog geen op je dak liggen, maar wil je wel graag op de groene kar springen? Of wil je je bestaande exemplaren vervangen? Bouwsite Livios vroeg aan zonnepanelenexpert David Houthoofd van Energy Protect waarop je moet letten bij het vergelijken van offertes. -
67
Vandaag flitsmarathon (en dat blijkt volgens studie te helpen): “Twee op drie bestuurders passen rijgedrag aan na boete”
Vandaag organiseert de politie voor de twintigste keer een flitsmarathon. Uit een nieuwe studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat zo’n actie ook nut te heeft. “Na een bekeuring voor overdreven snelheid zeggen twee op de drie Belgen zich strikter aan de snelheidslimiet te hebben gehouden”, zegt Stef Willems van Vias. -
-
Dit zijn de complexe verkeersregels in een fietsstraat: “Ook op je speedpedelec kan je geflitst worden”
-
Vlaamse regering herstelt toegang oldtimers in lage-emissiezones
De Vlaamse regering herstelt de toegang van oldtimers in lage-emissiezones (LEZ). Nadat de Raad van State de oorspronkelijke uitzonderingsregeling voor oldtimers had vernietigd, zou de toegang voor oldtimers binnenkort terugvallen op een regeling waarmee ze slechts 12 keer per jaar met een betalende dagpas binnen de LEZ in Gent of Antwerpen zouden mogen rijden. Op voorstel van Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA) heeft de Vlaamse regering nu een besluit goedgekeurd waarin de Brusselse regeling wordt overgenomen en waarbij de lokale besturen individuele vrijstellingen kunnen verlenen. -
Hoeveel geld en tijd bespaar je echt als je thuiswerkt? “Tot zeker 862 euro per jaar”
Als je telewerkt, combineer je niet alleen makkelijker werk en gezin. Je vervuilt er ook minder door. En je bespaart geld en tijd. Hoeveel precies? Dat kan je voortaan zelf berekenen dankzij een nieuwe online calculator die verkeersinstituut Vias in het leven riep. -
PREMIUM
“Vooral de ‘expresweg’ wordt een en al ellende”: overzicht van de wegenwerken richting kust
-
Verzonken portiergrepen: hip, maar ook gevaarlijk? Duitse Touring waarschuwt voor risico
-
Mijnenergie
Is de stroom van jouw zonnepanelen deze lente en zomer weer wat meer waard?
Energieleveranciers betaalden nog nooit zo weinig voor de stroom van jouw zonnepanelen. In april moet de consument vrede nemen met gemiddeld 3 eurocent per kilowattuur. Bij een doorsnee verbruik betekent dat een habbekrats van 64,86 euro voor een volledige jaargang. Met de dagen met de meeste zonneschijnuren in aantocht mag het voor elke prosument wel iets meer zijn. Mijnenergie.be gaat na of die hoop gerechtvaardigd is. -
Livios
“Koffiegruis, eierschalen en mulch werken niet”: zo verjaag je slakken wél succesvol uit je tuin
Hobbytuiniers houden hun moestuinen de komende weken maar beter goed in de gaten. Zodra de bodem begint op te warmen, het ’s nachts niet te hard afkoelt en het nu en dan blijft regenen, duiken slakken in groten getale op. Slakkenplagen zijn immers een typisch lentefenomeen. Bouwsite Livios vroeg aan Dirk Criel van Natuurpunt hoe je het beste omgaat met slakken in de tuin. -
Independer
Hoelang moet de proefrit met een nieuwe wagen duren? En waarop dien je precies te letten?
3 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerDirk De Buyst
Jürgen Mouton
Hans Willems