Hoe reizen we na Covid-19? Travel Tomorrow ziet de dingen duurzaam

De toeristische sector heeft wereldwijd zwaar te lijden onder de gevolgen van de coronapandemie. Tijd om de manier waarop we reizen in vraag te stellen en op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen. Op 16 juni lanceerde communicatiebureau Buscardini Communications daarom Travel Tomorrow, een medium dat focust op duurzaam reizen na Covid-19.
door
camille.van.puymbroeck
Leestijd 2 min.

Eén ding is zeker: de toeristische sector zal zich moeten heruitvinden na de coronacrisis. Alleen al in het eerste kwartaal van 2020 maakte de sector 70 miljard euro verlies. Travel Tomorrow wil als gloednieuw medium tonen hoe we ook na deze crisis kunnen blijven reizen en dat op een duurzame manier. Via hun website en sociale media houden ze reizigers op de hoogte van de steeds veranderende gezondheidsmaatregelen. Bovendien reiken ze concrete ideeën aan om ook in deze onzekere tijden de avonturier in jezelf naar boven te halen.

Vertrouwen herstellen

Niet alleen reizigers, maar ook stakeholders binnen de toeristische sector komen via Travel Tomorrow aan het woord. Door bekende bestemmingen vanuit een ander perspectief te bekijken, wil het medium mensen opnieuw zin geven om te reizen. "We geloven dat het belangrijk is om het vertrouwen van de reiziger te herstellen en de onderlinge solidariteit binnen de sector aan te wakkeren", aldus Ant?nio Buscardini, oprichter en CEO van Travel Tomorrow. "We focussen ons daarbij op het evenwicht tussen duurzaamheid en economische heropflakkering. Dit is het uitgelezen ogenblik om te focussen op een ecologisch verantwoorde toekomst. En die is onmogelijk zonder duurzaam toerisme."