Vrouw ontslagen omdat ze haar kinderen niet stil kon houden tijdens werktelefoontjes

Een Amerikaanse vrouw heeft beweerd dat ze ontslagen is uit haar job als accountmanager omdat haar kinderen haar bleven storen tijdens werktelefoontjes. Ze zegt dat er alles aan heeft gedaan om haar kinderen stil te houden, maar het mocht niet baten.
door
nina.vandenbroeck
Leestijd 3 min.

Driss Wallace, een accountmanager uit Californië, werkt - net als zovelen onder ons - door de coronacrisis sinds midden maart van thuis uit. Bij haar werktaken horen ook meerdere werktelefoontjes per dag, maar met twee jonge kinderen in huis lopen die niet altijd van een leien dakje - wellicht ook herkenbaar voor velen. Het gejengel van de vierjarige Dani en de eenjarige Dylan op de achtergrond van telefoongesprekken stoorde haar baas mateloos, en volgens Driss was dat de reden voor haar ontslag.

Middagdutje verlaten

Driss, die haar relaas deed in een blogpost, zegt dat ze er alles aan heeft gedaan haar kinderen stil te houden tijdens de werkuren en zo haar baas te paaien. Zo probeerde ze het middagdutje van haar baby te verlaten naar de namiddag. "Ik beloofde mijn baas dat ik hem een dutje zou laten doen en dat ik van 13.00 uur tot 16.00 uur met minimale achtergrondgeluiden met klanten kon bellen, in de hoop dat mijn baby niet midden in ons gesprek wakker zou worden" klinkt het. Haar baas werkte volgens haar echter niet mee en verplaatste haar werktelefoontjes naar lunchtijd, wanneer haar kinderen "hongerig en ongeduldig" waren.

Time management-cursus

Driss ervoer enorm veel stress van de druk die haar baas haar oplegde, en bovendien brak haar hart omdat haar kinderen niet begrepen waarom ze hen geen constante aandacht kon geven. Ze schrijft dat haar baas met twee tienerkinderen en een thuisblijvende vrouw haar situatie onmogelijk kon begrijpen. Hij vond het niet professioneel dat haar kinderen te horen waren op de achtergrond en na tweede maanden escaleerde de situatie toen hij Driss vroeg om "het op te lossen". Wanneer ze dan zei dat ze hen niet "zomaar in een kamer kon opsluiten", zei haar baas dat ze "maar iets moest verzinnen". Het kwam zelfs zo ver dat Driss een time management-cursus moest volgen, maar ook dat volstond niet: tijdens een telefoongesprek met HR, dat ze nota bene had aangevraagd om een oplossing te zoeken voor haar probleem, werd haar gezegd dat ze beter de samenwerking konden beëindigen.

Goede prestaties

Op Instagram plaatste Driss een foto waarop haar dochtertje een bordje vasthoudt dat zegt: "Mijn mama is ontslagen omdat haar baas mij niet wilde horen op de achtergrond." Bij de foto doet ze haar verhaal. De post kreeg meer dan 15.000 likes en werd duchtig becommentarieerd met steunberichten.

 

View this post on Instagram

 

Driss benadrukt dat ze, hoewel haar kinderen haar constant stoorden en de baby zeurde om borstvoeding, toch al haar deadlines heeft gehaald en goed presteerde. Volgens haar hebben de klanten ook nooit ergens over geklaagd. "De directeur van dit bedrijf had ons gemaild dat ze begrijpen dat het moeilijk is om thuis met kinderen te werken, dat we uitzonderlijk werk leveren en dat we hier allemaal samen in staan", klaagt ze de hypocrisie aan. Tijdens het telefoongesprek met HR werd haar gezegd dat het bedrijf minder inkomsten verwachtte door de coronacrisis, maar volgens Driss heeft het bedrijf nadien verschillende nieuwe mensen aangenomen na haar ontslag. "Ik ben in shock en voel me verraden terwijl ik zo mijn best deed om mijn werk goed te blijven doen", besluit ze.