Direct naar artikelinhoud
Reizen

Reizigers misnoegd over Brussels Airlines: vluchten plots geannuleerd

Reizigers misnoegd over Brussels Airlines: vluchten plots geannuleerd
Beeld Photo News

Het is chaos bij Brussels Airlines. Recent geboekte - en betaalde - vluchten voor de komende weken en maanden worden plots geschrapt of verplaatst. Wie een woordje uitleg wil, raakt amper binnen, klagen klanten. 

Op de Facebookpagina van Brussels Airlines volgen tientallen berichtjes van misnoegde reizigers elkaar op. Ze klagen over plots geannuleerde vluchten, nieuwe vlieguren en een gebrek aan communicatie. "Gisteren werd ons vluchtschema voor september en oktober bekendgemaakt en geüpdatet in onze systemen. Omdat dat schema er anders uitziet dan het schema dat we maanden geleden - voor corona - gepland hadden, wil dat zeggen dat alle originele vluchten geannuleerd werden en we zo veel mogelijk passagiers moeten omboeken naar een alternatieve vlucht", zegt woordvoerster Maaike Andries. "Alle passagiers die dus een ticket hadden voor september en oktober worden gecontacteerd en kunnen hun vlucht aanpassen, annuleren of de waarde van hun geannuleerde ticket op een andere manier gebruiken."

Maar wie meer info wil, raakt niet altijd binnen bij de klantendienst. "In normale tijden ontvangen wij 3.000 telefoontjes per dag, gisteren waren het er 55.000", klinkt het. "Onze service centers draaien op maximale capaciteit, maar zelfs zo kunnen wij niet alles beantwoorden. We moeten alle vluchten handmatig omboeken, een proces dat per klant veel tijd vraagt. Het klopt dat nieuwe oproepen soms onmiddellijk worden afgebroken. We willen ons excuseren. Dit is een uitzonderlijk situatie."

De woordvoerster benadrukt nog dat klanten tijd hebben tot 31 januari 2021 om contact op te nemen om hun vlucht aan te passen of te beslissen wat ze met het betaalde bedrag willen doen.