Reisadviseur uit Schilde: “Klanten voelen zich veiliger op reis dan in België”

Het zijn onzekere tijden, ook voor wie op het punt staat op reis te vertrekken. Maar de klanten van reisagentschap Copco Travel in Schilde voelen zich veiliger op reis dan in ons land. "In landen als Spanje, Oostenrijk en Zwitserland wordt duidelijk gecommuniceerd", weet Yves Coppens van het reisagentschap te zeggen op Radio 2 Antwerpen. "Het zou handig zijn als er in België ook helder en eensgezinder zou worden gecommuniceerd."

Wat normaal een drukke periode is voor de reisadviseur, is nu in mineur begonnen. “Mensen zijn veel terughoudender voor nieuwe boekingen. Diegenen die hun reis al lang op voorhand hadden gepland, vertrekken wel”, zegt Coppens.

Onze klanten worden ook beter bediend omdat er minder mensen in het hotel mogen 

Yves Coppens, Copco Travel (Schilde)

Enkele klanten van Copco Travel vertrokken al naar Spanje, Oostenrijk en Zwitserland. “Zij voelen zich ter plaatse veiliger dan in België”, merkt Coppens op. “Daar zijn er duidelijke regels en er wordt afstand bewaard. De klanten worden ook beter bediend omdat er minder mensen in het hotel mogen.” 

 

Eensgezinder communiceren

De reizigers blijven met veel vragen zitten. Dat komt volgens Coppens door de onduidelijke communicatie van de overheid in ons land. “Is een mondmasker verplicht, of niet? Moet je in quarantaine na de reis, of niet? Het zou handig zijn als België wat helderder en eensgezinder zou communicen," vindt Coppens.

Trouwe klanten

Ondanks de mindere maanden ziet Coppens de toekomst rooskleurig tegemoet. “Onze klanten zijn een trouw publiek. Wij zijn tenminste bereikbaar. Als je online hebt geboekt, worden je vragen niet altijd meteen beantwoord”, legt Coppens uit. “Bij een reisagentschap ben je verzekerd tegen financieel onvermogen. Je bent, met andere woorden, je centen niet kwijt als de reis door overmacht niet kan doorgaan.”

 

Meest gelezen