Eat this, corona: H&M ontwerpt ‘knuffeljas’ die je op afstand de aanrakingen van je vrienden laat voelen
Corona ontneemt ons veel. Festivals. Op reis gaan. Maar knuffels missen we nog het meest van al. Modemerk H&M bedenkt daar een creatieve oplossing voor: een jeansjasje dat je de aanrakingen van je vrienden laat voelen. ‘Wearable Love’ noemen ze het.
Modeontwerpers zijn extra creatief in tijden van corona: allemaal komen ze met een fashionproof mondmasker en Viktor & Rolf creëerden zelfs ‘social distancing-jurken’ die mensen op een afstandje houden. Maar ons favoriete staaltje coronamode is in the making bij H&M: de modeketen werkt aan een spijkerjas die je knuffels laat voelen.
Op afstand met de app
Het H&M Lab in Duitsland, dat brainstormt over innovatieve mode, slaat de handen in elkaar met de Berlijnse technologiestart-up Boltware om het jasje te ontwerpen. In het kledingstuk zitten verschillende panelen en sensoren, bijvoorbeeld rondom de schouders, die het gevoel van een aanraking simuleren. In het jasje zit ook een ‘puck’, een schijfje dat bluetooth ontvangt en je van de jas kan loskoppelen om op te laden. Eens opgeladen, is je jas twee weken ‘knuffelbaar’.
De coolste feature? De sensoren verbinden via bluetooth met een bijbehorende app, die je toelaat om vrienden uit te nodigen. Die vrienden kunnen dan via hun eigen app de tactiele gebieden in je jasje activeren vanop afstand: zo sturen ze je als het ware een knuffel.
(Lees verder onder de foto.)
Op dit moment is de jeansjas nog niet te koop: H&M Lab werkt nog volop aan het ontwerp. De modeketen lanceerde wel al een videoteaser voor hun ‘Wearable Love’-item. “Wear who you love”, luidt de slogan.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Jobat
Hoeveel werknemers krijgen maaltijdcheques? En wie mag op een dertiende maand of smartphone van het werk rekenen?
-
20 jaar geleden een hype, dus wellicht droeg je ze ook. En nu lijken deze schoenen terug te komen
Herken je ze nog, de Puma’s die zo’n vijfentwintig jaar geleden giga populair waren? Ze waren gemaakt voor Formule 1-piloten, maar al snel wilde iedereen ze. Vandaag lijken ze terug: stijlicoon en topmodel Emily Ratajkowksi zweert weer bij de sneakers van het Duitse merk, en ook op sociale media verschijnen de eerste video’s. Binnenkort ook bij de trendgevoelige Vlaming? -
PREMIUM
3 Vlamingen die hardcore in kleding van Dries Van Noten investeerden: “Als ik de trap oploop en die split valt open, dat dóét iets”
Dries Van Noten maakt plaats voor nieuw talent, maar de unieke ontwerpen van de wereldberoemde Belg vergeten we nooit. Drie superfans onthullen waarom hun kast ondanks de pittige prijskaartjes vol Dries hangt: de onzichtbare waarde die je met een item van hem in huis haalt. En we mogen hun favoriete stuks zien. “Als ik ze niet meer zou dragen, zou ik ze bijhouden als kunstobject.” -
-
Een handige kit van 1,97 euro belooft je in één swipe de perfecte smokey eye: onze beautyredactrice doet de test
-
“Eleganter dan een sneaker, minder ordinair dan een naaldhak.” De schoen van je oma breekt door als supertrend
Gespot op de catwalks: de pumps van je bomma. De wijlen Britse prinses Diana was grote fan van de comfortabele, zij het niet zo sexy ‘omaschoenen’. Maar hoe draag je de ouderwetse hakjes anno nu? Styliste Lisa Sergeant geeft tips: “Zo is het classy en niet granny.” -
PREMIUM
Fietsen maakt het erger en cafeïne is een remedie: dermatoloog deelt oplossingen voor de 4 fasen van cellulite
Acht op de tien vrouwen hebben cellulite: doodnormaal, en toch schamen velen zich erom. Zeker nu het blotebenenweer nadert. Volgens dermatoloog dr. Ilan Karavani valt er aan sinaasappelhuid iets te doen, al vraagt elke fase om een andere remedie. En wanneer je start met smeren maakt een groot verschil. Van caffeïnecrèmes tot een middel dat 1.600 euro kost: dit zijn alle oplossingen op een rij. -
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
-
Met dit stappenplan verloopt zelfbruinen vlekkeloos: “Bleekscheten beginnen best met een gradual tan”
-
Een wondermooie vrouw, maar is ze echt? Bekend merk belooft nooit met AI te werken voor hun advertenties
Een Belgische vrouw op vijf zou vijf jaren van haar leven inruilen voor een perfect lijf en uiterlijk. Dat blijkt uit een onderzoek van Dove. En het grootste gevaar is nog op komst, waarschuwt het verzorgingsmerk. “Onderscheiden wat echte schoonheid is en wat door AI is gemaakt, zal moeilijker worden.” Het merk onderneemt nu stappen om die evolutie tegen te werken. -
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
Hou je van natuur en avontuur, staat een safari vermoedelijk hoog op je bucketlist. Geen tijd/budget om af te reizen naar Afrika? Het perfecte plan B bevindt zich net over de grens, in Hilvarenbeek: in de Beekse Bergen onderneem je een safari met alles erop en eraan zonder op het vliegtuig te moeten stappen. HLN Shop geeft een checklist mee van wat je niet mag missen op je Nederlandse dan wel Afrikaanse safaritocht. -
Een gehydrateerde, glanzende huid tijdens de Ramadan? Expert geeft advies: “Dit product heb je elke dag nodig”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer