Zware accupacks zijn over enkele jaren overbodig, denken fabrikanten
Volledig scherm
Zware accupacks zijn over enkele jaren overbodig, denken fabrikanten © Aiways

Waarom je auto straks zelf de accu is voor elektrische aandrijving

De techniek heet ‘Cell-to-chassis‘ en betekent in feite dat je auto zelf gaat dienen als accu voor elektrische auto's. Volgens accuspecialist CATL uit China is het in 2030 al zover en stijgt de actieradius daardoor naar 800 kilometer.

8 reacties

  • stephan Maris

    4 jaar geleden
    Waarom er straks geen autos meer rondrijden.
  • pipo de clown

    4 jaar geleden
    Elektrisch rijden gaat het aantal slachtoffers onder de zwakke weggebruikers gigantisch doen toenemen. Aan het motorgeluid van een auto hoor je hem aankomen en binnen een fractie van een seconde kun je ook de snelheid redelijk inschatten.
  • Johan Billiet

    4 jaar geleden
    Toyota experimenteert in alle stilte al een tijdje met "solid state" batterij met verdubbelde reikwijdte (8oo km) en een oplaadtijd van van een kwartier...Mogelijks gaat m'n (Japanse) diesel dan toch ooit met pensioen..
  • Joske Zeeuw

    4 jaar geleden
    Het bereik is niet de grootste hinderpaal, het is de oplaadtijd die meer belang heeft. Als je 400km kunt rijden en dan laden op 5 minuten, ok. Zolang dat niet opgelost is, blijft het een probleem voor velen.
  • hendrik espeel

    4 jaar geleden
    En wat over de levensduur. Moet je al na 5-10j een nieuwe auto kopen omdat de accu's versleten zijn en deze ook niet eenvoudig te vervangen zijn?