BELGA
Volledig scherm
© BELGA

Roularta 1,4 miljoen euro in het rood

Roularta heeft in de eerste jaarhelft netto 1,4 miljoen euro verlies gemaakt. Het mediabedrijf achter onder meer Knack, De Zondag en Flair schat dat de coronacrisis 20,6 miljoen euro omzet heeft gekost. De hogere abonnementeninkomsten zijn een lichtpunt.

9 reacties

  • lieven de ly

    4 jaar geleden
    dit waren sectoren die voor het virus ook al problemen hadden dus deze moeten wij zeker niet steunen.
  • Gino Denil

    4 jaar geleden
    Publiciteit en de grafische wereld is de sector waar na de petrochemie het meest geld in omgaat. Maar als econonomiën 20% dalen dan is dat in die sector het meest voelbaar.
  • Marc Van der Vloedt

    4 jaar geleden
    Altijd eens goed om aan de boom te schudden, als die al niet gebruikt wordt voor boekjes van te maken, de bange aandeelhouder dumpt en een andere raapt ze goedkoop op.
  • Ben Strubbe

    4 jaar geleden
    Daar heeft corona, noch enige regelneverij, iets mee te maken, oswald billiet, de hele printsector, alles wat gedrukt wordt, staat al minstens een decennium onder druk; vooral door de toegenomen digitalisatie. De ene na de andere drukkerij/uitgeverij doet de boeken dicht.
  • Argus Vercauteren

    4 jaar geleden
    Het probleem is dat vrouwenbladen één pot nat zijn. Het magazine Knack is een wel een topper. Er wordt extra informatie gegeven (verschillende experts) omtrent actuele maatschappelijke problemen.