Parfum Zeeman Lucht
Volledig scherm
PREMIUM
Parfum Zeeman Lucht © Zeeman

Zeeman lanceert parfum voor 4,99 euro: “Dure parfums zijn puur marketing”. Maar is dat ook echt zo?

Na de designersneakers van 12,99 euro en de trouwjurk voor 29,99 euro, flikt Zeeman het weer. De textielsuper lanceert Lucht., een eau de parfum met een prijskaartje van 4,99 euro. Want, zo pretenderen ze, zonder uniek flacon en dure actrice in de reclamefilm is dat de werkelijke prijs voor een lekkere geur. Maar is dat ook zo? “Er is een groot verschil tussen het consumptieproduct parfum en het luxeproduct parfum.”

6 reacties

  • pipo de clown

    4 jaar geleden
    Het is al jaren geweten dat het flesje van de parfum het duurste onderdeel is en dat ze de prijs bewust hoog houden om er een elitair tintje aan te geven. Winstmarges van 600 % zijn heel normaal.
  • Cem Kilic

    4 jaar geleden
    Je kan er sowieso van uitgaan dat je bij luxe parfum altijd teveel betaalt dat hetgeen je krijgt. Maar ook denk ik dat de kwaliteit en de geur van zulke parfums beter is dan goedkope. Enkele weken geleden heb ik goedkope parfum gekocht die super lekker ruikte, maar na een uur ruikte je er niets meer van. Het beste is dat je dan EDP koopt zonder merknaam. Deze flesjes zien er amateuristisch uit, maar ze hebben dezelfde kwaliteit.
  • claudio lugli

    4 jaar geleden
    Is ook zo.als je ziet dat merken soms kortingen kunnen geven tot 75% en ze nog winst maken.
  • jonas van poucke

    4 jaar geleden
    tuurlijk, maar wat de merken wel voor hebben is de R&D om het perfecte product te ontwikkelen. het kost mss niet veel om te maken maar ontwikkeling is wat ze zo goed maken. en daarom gaan goedkope parfums het nooit halen. en wie een merk wil, zal dat nooit kopen
  • Michel Oyen

    4 jaar geleden
    Echte parfums zijn een mengsel van heel wat natuurlijke etherische oliën en de nep komen uit chemische verbindingen en hebben een korte geurpiramide.