Direct naar artikelinhoud
Reclame

Reclamemaker André Duval verlaat reclamewereld definitief

André Duval.Beeld Joris Casaer

Reclameboegbeeld André Duval stapt op bij Duval Union, het reclame- en marketingcollectief dat hij oprichtte in 2012. “Ik heb te lang te hard gewerkt, dat besef ik steeds meer. Zeker nu mijn vrouw recent de diagnose van kanker kreeg”, vertelt hij in de wekelijkse Techmag-vlog van Magali De Reu.

Duval Union werd opgericht in 2012 als investeringscollectief in marketing en technologie. Na de komst van creatieve ondernemers Klaus Lommatzsch en Marc Bresseel evolueerde het bureau naar een coöperatieve vennootschap met allerhande participaties in dienstbedrijven. Vandaag laat Duval het zogeheten ecosysteem over aan de jonge generatie.

“Het was nooit mijn bedoeling met Duval Union een nieuwe Duval Guillaume groep te bouwen”, klinkt het. “Dit bedrijf moest een andere visie en een ander bedrijfsmodel krijgen. Maar ondernemen is een evenwichtsoefening waarbij je constant moet bijsturen en aanpassen aan veranderende omstandigheden. Met veel trots en voldoening geef ik de fakkel door aan Klaus en Marc.”

Duval heeft al zijn aandelen verkocht aan het duo. Tegelijk betekent zijn uitstap het einde van een veertigjarige carrière in de marketing- en communicatiesector. Over zijn toekomstplannen spreekt Duval zich heel voorzichtig uit. “Het gaat niet zo goed met mij. Mijn vrouw kreeg enkele maanden geleden een ernstige kankerdiagnose, en die zet een domper op mijn leven. Ik hoop dat we binnenkort enkele reisplannen kunnen maken, en opnieuw kunnen genieten van het leven. Maar de jongste jaren heeft ouderdom mij één ding geleerd: het leven is eindig. Zeker vandaag stijgt het aantal gesprekken over mensen die ziek worden rondom ons exponentieel. Ik ben me daar steeds meer bewust van geworden. Misschien heb ik te lang te hard gewerkt”, klinkt het nog.

Het volledige gesprek is te bekijken op het YouTube-kanaal en de podcast van Techmag.