©  Wim Kempenaers

Lidl geeft 120.000 euro aan voedselbanken

Warenhuisketen Lidl schenkt vervroegd 120.000 euro aan de Belgische voedselbanken, nadat deze organisatie in Gazet van Antwerpen aan de alarmbel had getrokken.

LEES OOK. Voedselbanken dringend op zoek naar giften: tot 20 procent meer vraag naar hulp door coronacrisis

Het bedrag werd ingezameld in een half jaar tijd met de actie ‘Good Taste, Zero Waste’, waarbij consumenten verse producten met bijna verstreken houdbaarheidsdatum kopen tegen lagere prijzen. De inkomsten daarvan schenkt Lidl integraal aan de voedselbanken. De actie vond ook plaats over heel 2019, maar dit jaar werd in zes maanden tijd drie keer zoveel opbrengst gehaald.

De voedselbanken zien door de coronacrisis een scherpe vraag naar gratis voeding en vrezen dat ze in de problemen kunnen komen en minder dan de normale hoeveelheden zullen kunnen verstrekken.

De federatie van Belgische voedselbanken toont zich zeer verheugd met het initiatief van Lidl. “Wij wensen de Lidl-medewerkers en consumenten die hiertoe hebben bijgedragen oprecht te danken”, zegt voorzitter Jef Mottar. “De schenking is zeer welkom. Zo kunnen we niet alleen beter tegemoet komen aan de toegenomen vraag naar voedselhulp, maar kunnen we ook het productassortiment voor de behoeftige mensen die aangewezen zijn op voedselhulp gevarieerder en kwaliteitsvoller maken.”  DH

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER