Planet Group-CEO Sam Baro haalde twee jaar geleden het nieuws, omdat zijn bedrijf het groenste wagenpark van het land had. Van de 50 BMW i3's die hij toen had aangekocht, staan er vandaag 10 à 15 ongebruikt op de parking.
Volledig scherm
PREMIUM
Planet Group-CEO Sam Baro haalde twee jaar geleden het nieuws, omdat zijn bedrijf het groenste wagenpark van het land had. Van de 50 BMW i3's die hij toen had aangekocht, staan er vandaag 10 à 15 ongebruikt op de parking. © Wannes Nimmegeers

CEO met groenste wagenpark: “Enkel nog ‘zero emissie’-bedrijfsauto’s in 2026? Onrealistisch”

Tegen 2026 moeten alle nieuwe bedrijfswagens «broeikasvrij» — lees: volledig elektrisch — zijn. Daarover zijn de zeven partijen die samen een Vivaldi-regering willen vormen, het eens. Te ambitieus, vreest Sam Baro, een CEO die twee jaar geleden pionierde met «de grootste elektrische bedrijfsvloot van het land». «Van de 50 elektrische auto’s die wij hebben, staan er 10 à 15 stil in onze garage. Veel personeelsleden willen ze niet.» 

136 reacties

  • René Verhoeven

    4 jaar geleden
    Iedereen gelukkig met zijn keuze, maar stop aub met iederen een elektrische wagen door hun strot te rammen... ik kies zelf met wat ik rijd en dat zal de komende 15 jaar nog zeker geen elektrische zijn, hoe subliem die ook mogen zijn.
  • Roger De Volder

    4 jaar geleden
    Aan al die het hier beter weten, ik ben met mijn Tesla model 3 naar Zuid Frankrijk gereden op 1 dag geen enkel probleem met laden en range, als je natuurlijk een i3 aan uw personeel geeft daar wil je niet dood in aangetroffen worden. De Kona is net goedkoper geworden en heeft ook een echte range van over de 350 km meer dan voldoende in dit land ... Tegen 2026 ziet het landschap er helemaal anders uit en de Belg kenende gaat 2025 een goed jaar zijn, dus de eerste wagens zullen pas 2030 gekocht.
  • Marco brilmans

    4 jaar geleden
    Het is gemakkelijk om te zeggen, "dat gaat niet" "dat is onrealistisch".. Kan best zijn maar als men begroting kan opmaken voor minstens 4 jaar, kan men wel eens nadenken hoe men dit zou oplossen ook. Natuurlijk willen de mensen dit niet, alle verandering is slecht. Dat men al eens start met de afbouw van fiscale voordelen voor bedrijf en salariswagens, zodat de particulieren eindelijk eens "eerlijke" belastingen betalen.
  • Steven PIENS

    4 jaar geleden
    Ons elektriciteitsnet kan dit niet aan, massa's laadpalen dienen geplaatst te worden, enorme file's zullen ontstaan als iedereen uren moet opladen, kostprijs vliegt de pan uit en toch gaan ze de e-cars door ons strot rammen.
  • Jos Bosmans

    4 jaar geleden
    Nuluitstoot is flagrante leugen. Op dit eigenste ogenblik zie ik dat gehele CO2 uitstoot Belgische stroomproductie 277 gram per kWh bedraagt, inclusief wind en zon. EV verbruikt 25 kWh/100km. En voor wie niet over eigen laadpunt, lees garage of oprit beschikt is EV geen optie.