Florian Van Eenoo Photo News
Volledig scherm
PREMIUM
© Florian Van Eenoo Photo News

Hoe moet het verder met De Lijn? Corona slaat gat van 60 miljoen in begroting

De Lijn lijdt zwaar onder de coronacrisis. De openbare vervoersmaatschappij kijkt volgens de vakbonden aan tegen een put van bijna 60 miljoen euro en rekent op de Vlaamse regering om die te dichten. Maar de vraag is welk toekomstmodel er voor De Lijn is weggelegd. 

13 reacties

  • Jules De Cuyper

    4 jaar geleden
    De kosten­dekkingsgraad bij De Lijn wordt bepaald door de hoogte van de rit- en abonnementsprijzen. Ze ligt rond de 20 %. D.w.z. dat 80 % van de kosten door de belastingbetaler gedragen wordt of hij nu De Lijn gebruikt of niet. We spreken over 800 miljoen. De oplossing ligt voor de hand : verhoog de rit- en abonnementsprijzen. De gebruiker betaalt moet immers overal en altijd het uitgangspunt zijn. Zich verplaatsen aanmoedigen (en dan nog met belastinggeld !) is pure onzin.
  • Bruno Weymeis

    4 jaar geleden
    Hoe het verder moet? Gewoon zoals andere jaren! De Vlaamse Regering zal wel bijpassen.
  • Rogé Brouwers

    4 jaar geleden
    Niet meer verlies .Ik vind dit nog meevallen.Ik zie hier alleen maar lege bussen rondslentereen en in Brussel zitten er alleen maar een groep op die leeft van ocmw steun en vermoedelijk niet moeten betalen.Verwonderd!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Peter Janssen

    4 jaar geleden
    Ik vind het toch wel vreemd dat er hier geen geld voor is... Men wilt auto's zo veel mogelijk weren maar geen enkele extra euro aan het OV geven... Hoezo kan dit allemaal?
  • Donald Borremans

    4 jaar geleden
    Directiepostjes via politieke weg afslanken en 't gat is dicht, idem in de politiek zelf!