© Photo News

Het geheim van een goede klantendienst volgens Tesla-baas Elon Musk

Tesla-eigenaar Loic Le Meur had een probleem met een laadpaal in zijn buurt. Hij beslist om niet bij de pakken te blijven zitten en stuurt een tweet naar CEO Elon Musk. Resultaat: zes dagen later is het probleem constructief opgelost. “Klantendiensten zoals ze horen te zijn,” klinkt het.

hvv

Elon Musk zegt niet alleen maar dat hij waarde hecht aan feedback van consumenten, hij toont het ook. De Twitterpagina @elonmusk puilt uit van de voorbeelden, dat van Loic Le Meur is er slechts één van. Het geheim van een goede klantendienst is volgens velen het correcte gebruik van sociale media. Door ervaring is ook Musk een grote voorstander. “Sociale media kunnen geweldig zijn voor marketing. Maar ze zijn nog waardevoller als ‘learning tool’: feedback, of het nu komt van klanten, collega’s of critici, verschaft een groot inzicht en kan motiveren.”

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer