Porsche 411 Concept Car
Volledig scherm
Porsche 411 Concept Car © NCS

Deze elektrische Porsche laadt zichzelf op tijdens het rijden

Wat als je alle regels aan de kant mocht schuiven en een Porsche voor de toekomst mocht ontwerpen? Twee designers van een Italiaans bedrijf kregen deze opdracht en kwamen met dit spectaculaire model op de proppen.

19 reacties

  • Willy VDH

    4 jaar geleden
    Gilbert, misschien moet Porsche dynamo's plaats op de wielen, zoals bij een fiets. Dat hele gedoe met zelfopladen komt nooit van de grond. En wie heeft er zin om een electrische wagen te kopen die 60.000 € of meer kost. Ja de rijken maar niet de gewone burger.
  • Bart Werbrouck

    4 jaar geleden
    Er bestaat ook laden via magnetische resonantie, zie Witricity. De afstand tussen Wagen en wegdek, of zijkant en vangrail kan gerust 30 cm zijn. Kan ook voor thuis installaties. Ale toestellen draadloos van energie voorzien.
  • Geert Tamsyn

    4 jaar geleden
    Je hoeft je auto niet volledig te verlagen, enkel de punten langs waar energie wordt gecapteerd. Die worden dan op een flexibele wijze gemonteerd, zodat ze niet afbreken op een hindernis. Gebeurt nu al in het VK en Noorwegen. Factureren doe je via een teller die zijn gegevens doorstuurt.
  • David Hermans

    4 jaar geleden
    Sommigen snappen blijkbaar niet welke gigantische rendementsverliezen je krijgt door vanop afstand te laden via inductie. Of je moet zoals de Johnny's en tuners onder ons je wagen tot op 1mm van het wegdek laten komen om de verliezen zo klein mogelijk te houden (en dan nog). Het blijft gewoon absolute quatsch, want men kan de wetten van de fysica niet veranderen, hoe graag men ook zou willen. Blijven dromen dus. Ook de wet van behoud van energie is blijkbaar niet gekend bij de meesten hier.
  • Toon Van Kerckhove

    4 jaar geleden
    Beste Ariane. Je uitleg is helemaal juist. Er komt wel heel wat infrastructuur werk aan te pas. Dat is een politieke keuze. In België: groot probleem. In mijn wagen zie ik, op het dashboard, de snelheid die ik mag rijden in de straat waarin ik op dat moment rijd. Dan maakt het stadsbestuur een ander verkeersplan, maar digitaal wordt dat niet aangepast. En dan? De hoop op inductieve laadstroken is nog, hopelijk niet, ver weg.