Elon Musk verwacht 20 miljoen Tesla’s per jaar te bouwen vóór 2030
AutoElon Musk denkt dat Tesla voor 2030 jaarlijks 20 miljoen auto’s kan maken. De topman van de Amerikaanse maker van elektrische auto's deed zijn uitspraken op Twitter. Het doel is ambitieus, want vorig jaar rolden er 365.000 Tesla’s van de band.
Dat laatste erkent Musk ook. Hij geeft aan dat een “constante uitstekende uitvoering” van het bouwproces daarvoor noodzakelijk is. Mogelijk speelt ook het plan voor een goedkopere, kleine Tesla van 25.000 dollar (zo’n 21.428 euro) een belangrijke rol bij het halen van dergelijke getallen. Die auto noemde Musk onlangs voor het eerst.
Musk verwacht verder dat alle automakers samen binnen zeven jaar 30 miljoen elektrische auto's per jaar produceren. Mogelijk is dat ook al in zes of vijf jaar haalbaar, maar dat laatste acht hij onwaarschijnlijk. “Een extra jaar maakt een enorm verschil als het gaat om exponentiële groei.”
Lees ook:
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
Gaspedaal raakt bekneld of schiet los: Tesla laat gaspedalen van duizenden Cybertrucks vervangen
-
Neem nu deel aan de Gouden Giro en maak kans op de hoofdprijs van 5.000 euro dankzij HLN
Volgende week zaterdag gaat in Turijn de Ronde van Italië van start. In de eerste grote ronde van het seizoen strijden de renners om de felbegeerde roze trui. Met de Gouden Giro kan jij bewijzen dat je de strafste ploegleider bent en prachtige (geld)prijzen winnen dankzij HLN. Deelnemen is dus de boodschap! -
Independer
Gsm-gebruik achter het stuur: wat mag wel en wat niet?
Er komen meer en meer controles op het gebruik van de gsm in de auto. Maar welke boetes riskeer je? Wat valt er allemaal onder handsfree bellen? En wat is het verschil met je autoradio bedienen? Independer.be zoekt het uit. -
-
PREMIUM
Waarom je best niet meer te lang wacht met afspraak voor je bandenwissel: “Kwart van rijders met winterbanden verandert ze niet”
-
PREMIUM
Rijd je met een van deze wagens? Let op voor problemen met distributieketting: “Schade kan zo hoog oplopen dat herstelling niet de moeite is”
Een distributieketting die de geest geeft kan duizenden euro’s kosten. Maar wat doet zo’n ketting eigenlijk? Hoe weet je of je ze moet vervangen? En zijn er automerken die extra gevoelig zijn voor slijtage? HLN-mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn geeft uitleg: “Als je dit hoort, moet je actie ondernemen”. -
Mijnenergie
Klopt jouw energiefactuur wel helemaal? En hoe betwist je een te hoge afrekening?
Af en toe berichten media over absurd hoge energiefacturen die bijvoorbeeld het gevolg zijn van een nulletje te veel of een vergeten komma. Dergelijke frappante fouten spot je als klant meteen. Maar soms duiken er ook afwijkingen op, die – hoewel ze minder in het oog springen - je toch een aardige duit kosten. Hoe stel je deze vast en op welke manier kan je ze aanvechten? Mijnenergie.be helpt je stap voor stap. -
Independer
‘Niet aansprakelijk voor gebeurlijke ongevallen’: je ziet het vaak in parkeergarages, maar is dat ook écht zo?
-
Independer
Hoelang moet de proefrit met een nieuwe wagen duren? En waarop dien je precies te letten?
-
PREMIUM
Wie thuis zijn elektrische bedrijfswagen oplaadt, kan kosten belastingvrij terugkrijgen: “Maar er zijn voorwaarden”
Als je tankt met een bedrijfswagen die op een fossiele brandstof rijdt en je werkgever die kosten terugbetaalt, betaal jij geen belasting op dat voordeel. Maar hoe zit dat met een elektrische auto die je thuis oplaadt? Zijn de elektriciteitskosten die je werkgever terugstort op je rekening ook belastingvrij? En wat als je je bedrijfsauto oplaadt met zonne-energie? Wim Depondt van Acerta Consult legt uit en haalt heikele punten aan. “Je elektrische bedrijfsauto opladen kan tot een maandpiek leiden, en dus je capaciteitstarief verhogen.” -
67
Vandaag flitsmarathon (en dat blijkt volgens studie te helpen): “Twee op drie bestuurders passen rijgedrag aan na boete”
Vandaag organiseert de politie voor de twintigste keer een flitsmarathon. Uit een nieuwe studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat zo’n actie ook nut te heeft. “Na een bekeuring voor overdreven snelheid zeggen twee op de drie Belgen zich strikter aan de snelheidslimiet te hebben gehouden”, zegt Stef Willems van Vias. -
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
9 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageerkathy peers
dirk claeys
Johan Vroonen
Geert Tamsyn
Anoniem