Maar liefst anderhalf miljoen kijkers zagen hoe Dina Tersago ontmaskerd werd als Libelle. ©  DPG Media

‘The masked singer’ blijft scoren: VTM beleeft beste dag in vijf jaar sinds finale ‘K3 zoekt K3’

De Vlaamse versie van de internationale tv-hit The masked singer schoot twee weken geleden sterk uit de startblokken op VTM, en het lijkt erop dat de kijkers niet snel zullen afhaken. De tweede aflevering zorgde er afgelopen vrijdag voor dat VTM zijn beste dag in vijf jaar tijd beleefde.

Wout Desmytere

Maar liefst anderhalf miljoen kijkers zagen vrijdagavond hoe Dina Tersago ontmaskerd werd als het figuurtje Libelle. De eerste aflevering van The masked singer was al een schot in de roos, maar de tweede uitzending bevestigde het succes nog ’s. Ze haalde zo een hoog marktaandeel van 65% in de doelgroep VVA. Dat staat voor Verantwoordelijk Voor Aankoop, van 18 tot 54 jaar. Precies de doelgroep waar VTM op mikt. Het mooie cijfer stuwde meteen het marktaandeel van de hele dag naar omhoog met een gemiddelde van 47,3%.

De laatste keer dat VTM zo’n hoog cijfer haalde, dateert inmiddels al van vijf jaar geleden. Toeval of niet, ook toen ging het om een grootse studioshow: de finale van K3 zoekt K3 in november 2015. Toen haalde de zender een marktaandeel van 52,3%.

Intussen kregen de fans van het programma al iets nieuws om naar uit te kijken. In de volgende aflevering maakt een nieuw figuurtje haar opwachting: de kleurrijke Suikerspin.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

MEER OVER