Eventsector spoort politici aan tot actie: “Het is vijf na twaalf voor ons”
‘Eventsector zkt sterke leider’, onder dat motto lanceert een achttal bedrijven die actief zijn in de evenementensector, een sensibiliseringscampagne die zich vooral op de sociale media zal afspelen. De evenementorganisatoren voerden in augustus ook al campagne onder het motto Sounds of silence/Doorbreek de stilte.
Ze vroegen sympathisanten toen om een oranje kruis over hun profielfoto te plaatsen, met daarop de tekst Sound of silence (SOS). Dit keer focust de campagne via Facebook, Instagram en Twitter op de politici die onderhandelen over een nieuwe regering.
Met een ludiek ogende Facebookcampagne zetten de evenementbedrijven dit alles extra kracht bij. Op affiches worden Egbert Lachaert, Jan Jambon, Conner Rousseau en Georges-Louis Bouchez uitgenodigd voor een feestje. "Het is vijf na twaalf en dringend tijd voor actie", zeggen de evenementbedrijven.
Dappere man of vrouw met klare taal
"Vanuit #Soundofsilence vragen we al enkele maanden een duidelijk signaal voor een concrete heropstart", klinkt het bij de organisatoren van evenementen. "We smeken haast om een dappere man of vrouw die klare taal spreekt en ons door deze crisis loodst. Want al zeven maanden lang zitten bepaalde sectoren en de bevolking zonder perspectief. Wie geeft het startschot? Wie staat er op?”
De evenementenbedrijven willen een toekomst met verantwoorde, veilige evenementen. Ze vragen een eenheid van commando en een uniform en krachtig kader voor evenementen, van A tot Z, van Alken tot Zuienkerke. Voorts wordt aangedrongen op een verlenging van de bankendeal en een verlenging van het overbruggingsrecht en de technische werkloosheid. Tot slot wordt een relanceplan gevraagd voor de sector.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
“Burgerzin raakt stilaan op”: cultuursector houdt met Sound of Silence stilteactie in grote steden
-
‘Disturb the sound of silence’ verhuist van social media naar de Wetstraat: eventsector kleeft oranje tape op overheidsgebouwen
Na de online acties van ‘Disturb the sound of silence’, de campagne die aandacht en steun vraagt voor de heropstart van de getroffen evenementensector, hebben initiatiefnemers hun sporen achtergelaten op toegangsdeuren van verschillende overheidsgebouwen, waaronder de Wetstraat 16. -
Franse supermarkten gaan klanten vanaf juli wijzen op krimpflatie
Supermarkten in Frankrijk zullen vanaf juli klanten erop moeten wijzen dat er sprake is van krimpflatie. Dat heeft de staatssecretaris voor consumenten Olivia Grégoire vrijdag gezegd. -
-
Jobat
Hoe herken je een toxische baas en wat doe je ertegen? “Hij zal altijd druk bezig lijken, maar toch ook micromanagen”
-
17
Begrotingstekort loopt fors op tot 4,4 procent
Het tekort van de Belgische overheden is vorig jaar fors gestegen tot 4,4 procent van het bruto binnenlands product (bbp). In 2023 ging het om 3,6 procent, dat blijkt vrijdag uit nieuwe cijfers van de Nationale Bank (NBB) en het Instituut voor de Nationale Rekeningen (INR). Door de toename steeg de schuldgraad van de overheden, na twee dalingen, tot 105,2 procent. -
Showbizz
#Soundofsilence doet vandaag het licht uit: “Omdat onze sector en de maatschappij genegeerd worden”
Al maanden strijdt de evenementensector onder de naam ‘Sound of Silence’ voor meer perspectief. Maar dat blijft voorlopig uit, en dus kiest de organisatie voor ‘het krachtigste instrument dat we kennen: stilte.’ Op sociale media wordt het maandag vanuit de cultuursector dus akelig stil. -
Cultuursector zet de muziek stil op de Burg met actie Sound of Silence
-
Spaargids.be
Geniet jij al optimaal van deze fiscale voordelen voor je woning en schuldsaldoverzekering?
-
Spaargids.be
Hoeveel geld mag er op jouw spaarrekening staan vooraleer de fiscus passeert?
Op een eerste schijf van 1.020 euro spaarrente per belastingplichtige betaal je geen roerende voorheffing. Wat betekent dat concreet? Hoe zit het dan met een gezamenlijke rekening? En wat doe je best met de rest van je centen? Spaargids.be biedt antwoorden. -
Showbizz
Daarom vult uw tijdlijn zich met oranje ‘Sound of Silence’-kruisen: “Het is vijf na twaalf voor onze sector”
Je hebt ze vast al wel zien verschijnen op Facebook en Instagram: profielfoto’s van BV’s - zoals Natalia (39) en Kate Ryan (40) - en gewone mensen met daarover een oranje kruis met de woorden ‘Sound of Silence’. Met de actie wil de muziek- en evenementensector aandacht vragen voor de penibele situatie waarin ze zich door de coronacrisis bevindt. -
Belgische zuivelcoöperatie Milcobel wil 130 banen schrappen