Pantone wil met nieuwe rode kleur taboe rond menstruatie doorbreken

Kleureninstituut Pantone heeft - letterlijk - een bloedrode tint gelanceerd met een bijzondere boodschap. De kleur maakt deel uit van het assortiment om het taboe rond menstruatie te helpen doorbreken.

vwh

In een Instagrampost waarin de nieuwe kleur werd getoond, schreef Pantone het volgende: “We presenteren “Period”, een nieuwe rode tint die is gecreëerd om het stigma rond menstruatie te doorbreken en positiviteit rond de menstruatie te bevorderen.”

Het instituut kwam naar eigen zeggen niet zelf op het idee, maar werkte voor deze realisatie samen met het Zweedse zorgmerk Intimina . “Het bedrijf kwam naar ons met de vraag om deze aangepaste kleur te ontwikkelen. Dit ter ondersteuning van hun wereldwijde campagne om menstruatie bespreekbaarder te maken en deze meest normale lichaamsfuncties te normaliseren.”

De kleur wordt omschreven als een actieve en avontuurlijke schakering, die menstruerende mensen trots moet maken op wie ze zijn. Verder moet ‘Period’ een zelfzeker gevoel geven tijdens hun maandstonden. Het rood is volgens Pantone ook ontwikkeld om hartstochtelijk te kunnen vieren “dat we met deze levenskracht geboren zijn” en “als stimulans om voortaan spontaan en openlijk over deze pure en natuurlijke lichaamsfunctie te praten”.

Hier staat ingevoegde content uit een social media netwerk dat cookies wil schrijven of uitlezen. U heeft hiervoor geen toestemming gegeven.

Aangeboden door onze partners

Hoofdpunten

Aangeboden door onze partners

Beste van Plus

Lees meer