Tiffany Stoop.
Volledig scherm
PREMIUM
Tiffany Stoop. © FincadonCarmelo.com

Tiffany (23) ziet in haar restaurant 80% minder klanten: “De mensen in België zijn volledig zot gemaakt met die code rood”

Tiffany ziet er vrolijker uit dan ze zich voelt. Ze heeft juist haar haar laten verven, platinablond. Het contrasteert mooi met haar knalrode kleed. Maar als ik vraag hoe het met haar gaat, begint ze met de harde feiten: “Ik heb juist twee van mijn drie personeelsleden moeten ontslaan. Mijn overgebleven collega - zij komt uit Noord-Ierland en heet toevallig ook Tiffany - werkt nog maar halftime. Voor de rest run ik mijn restaurant nu alleen en werk ik 14 à 15 uur per dag. Ik moet hier aanwezig zijn voor onze stamgasten, maar ik ben 80% van mijn seizoenscliënteel verloren. Kwamen hier op een gewone maandag - marktdag in Torrox - soms tot 300 mensen, dan zijn dat er nu nog 80. Van de overheid kreeg ik ter compensatie welgeteld twee maanden 800 euro. Daarna niks meer.”

10 reacties

  • Isabelle Cazé

    4 jaar geleden
    Zot gemaakt door code rood! Hopelijk krijgt u het niet hé Mevrouw.Het is met een zaak niet altijd top, goede en slechte periodes. Velen mensen zullen leren door corona nu dat het materiële niet prioriteit is, geld, luxe. Een les voor velen... Je ziet er nog jong uit, doe iets anders als je zaak niet meer werkt...Veel succes
  • Kris Dhooghe

    4 jaar geleden
    Zot maken,vraag het maar aan de mensen op het intensieve en aan de fam.van overledenen mensen
  • Emi Hergersberg

    4 jaar geleden
    Ik kook liever zelf en dat gaat niet veranderen. Dan wéét ik wàt en wààr ik eet : lekker, thuis of mijn gemak, in alle rust zonder maskergedoe en allerlei regeltjes :-)
  • Linda D'Haese

    4 jaar geleden
    Als ge minder klanten hebt kan je toch zelf voor hen zorgen of ben je daar alleen om het geld te ontvangen en daar de meeste bazen toch zeggen dat ze niks verdienen aan hun personeel wat is dan het probleem
  • christianne bruyland

    4 jaar geleden
    Kan alleen maar akkoord gaan met Vincent, wij wachten nog op zo'n 5000€ compensatie geboekte reis die moest doorgaan begin juni en hebben geen idee hoe dat zal eindigen.