Wint Joe Biden de verkiezingen met ... make-up? 'Biden Beauty' is nieuw merk met, wat had je gedacht, een politieke missie
Joe Biden is niet alleen in de running om Amerika’s nieuwe president te worden. Hij heeft ook grootse ambities in de beautywereld, blijkbaar. Niet heus, natuurlijk, maar ‘Biden Beauty’ is wel een feit. En de anonieme bollebozen achter het nieuwe cosmeticamerk ijveren voor blauw als dé trend van dit najaar ... ook in de stemhokjes. “Want blauw doet oranje in het niks verdwijnen.”
In de Verenigde Staten is het nog altijd geen sinecure om iedereen aan het stemmen te krijgen. Vooral jongeren zijn moeilijk bereikbaar: zij hebben het meer voor sociale media en influencers dan voor politiek en presidentskandidaten. Dus bedacht een groep anonieme creatievelingen – insiders uit de beautyindustrie, naar verluidt – een nieuwe manier om die jongeren te bereiken: met een hip make-upmerk.
(Lees verder onder de foto.)
‘Biden Beauty’ is naar eigen zeggen ‘the most influential influencer beauty brand’ van het jaar. Het gezicht: Joe Biden. De catalogus: wat producten betreft, voorlopig eerder minimalistisch. Maar hun boodschap is duidelijk. Je kan voor twintig dollar een beautyblender kopen – een blauwe, natuurlijk. Met als slogan: ‘Blend it like Biden’. En daarnaast prijken ook totebags, hoodies en badges op de webshop. Allemaal in de kleur blauw: de kleur van de democraten in Amerika, maar ook de directe overbuur van oranje in het kleurenwiel. “Maak je gezicht klaar om oranje te verslaan”, schrijft het merk dan ook op Instagram. Eén blik op Trumps huidkleur en je snapt wat ze bedoelen.
De opbrengst van de verkochte items stort het merk door naar het Democratic National Committee, een organisatie die de democratische kandidaten ondersteunt. Maar bovenal wil ‘Biden Beauty’ de jongere generatie aan het stemmen krijgen. ‘Voting is beautiful’, verkondigt een van de badges. En shoppers vinden op bidenbeauty.com ook info over stemregistratie, statistieken die aantonen hoezeer jongeren de verkiezingen kunnen beïnvloeden en meer nuttige inlichtingen. “Stemmen is echte selfcare”, schrijft het merk op sociale media.
Gratis onbeperkt toegang tot Showbytes? Dat kan!
Log in of maak een account aan en mis niks meer van de sterren.Lees Meer
-
HLN Shop
Op safari in de Benelux: vijf zinderende ervaringen om na te jagen
-
HLN Shop
Ga voor schoonheid én degelijkheid: in vijf stappen naar jouw ideale e-bike
Wie het aangename aan het nuttige wil koppelen bij het kiezen van een tweewieler, gaat voor een elektrisch exemplaar en raakt zo in één beweging ook razendsnel op zijn bestemming. Maar let op: de markt van de e-bikes evolueert continu en je zwemt in de keuzemogelijkheden. Waar moet je zoal op letten? HLN Shop haalt vijf aandachtspunten aan. -
PREMIUM
Hoe ‘train’ je je haar om minder snel vet te worden?
“Ik gebruik al drie maanden geen shampoo meer.” Op sociale media zeggen steeds meer jonge mannen dat ze een haardos au naturel verkiezen. Is dat goed voor je haren? En wat als je lokken toch snel vettig worden? Wel, er bestaan manieren om het aantal wasbeurten af te bouwen, zeggen BV-kapper Jochen Vanhoudt en dermatoloog Thomas Maselis. “Alles hangt af van je hoofdhuid.” -
-
Met dit stappenplan verloopt zelfbruinen vlekkeloos: “Bleekscheten beginnen best met een gradual tan”
-
PREMIUM
Kan ‘face taping’ echt rimpels verhelpen? Beautyredactrice: “Smeer ruim op voorhand een hydraterende crème”
Strepen moet je verdienen, maar met de jaren krijgen we er toch gratis en voor niets een aantal cadeau. Onvermijdelijk? Niet volgens TikTok en Instagram. Daar lijkt de oplossing tegen rimpels even simpel als een stukje tape. Celebrities als Bella Hadid, Lady Gaga en Chrissy Teigen zijn alvast fan. Zitten we binnenkort allemaal onder de plak? En helpt dat echt? -
Van kaaklijn om U tegen te zeggen tot ‘hunter eyes’: hoe onschuldig is ‘looksmaxxing’, de nieuwe online trend voor jongemannen?
“Als je deze vier dingen doet, zal je eruitzien als een model.” Op TikTok doet een dubieuze trend de ronde: looksmaxxing. Daarbij delen jongemannen tips om hun uiterlijk te verbeteren. Ze spreken over geheime technieken zoals mewing, maar krijg je daar echt een strakkere kaaklijn van? En hoe onschuldig is deze hype? Esthetisch arts An De Cuyper reageert: “Je kan je kaakspieren trainen zoals elke andere spier.” -
PREMIUM
Dermatoloog geeft concrete tips voor minder zichtbare poriën in je gezicht: “Het zuur lost de talg in de poriën op”
-
Jobat
Hoe herken je een toxische baas en wat doe je ertegen? “Hij zal altijd druk bezig lijken, maar toch ook micromanagen”
-
NINA lanceert Moederdagcollectie met Bel&Bo: dit zijn de favorieten van de mode-experts. “Roze is de nieuwe ‘neutral’”
Vanaf vandaag ligt de nieuwe collectie van NINA en Bel&Bo in de rekken. Verwacht je aan zachte pastelkleuren en romantische silhouetten, mooi op tijd voor warmere dagen en Moederdag. NINA-moderedacteur David Devriendt en drie experts uit de Belgische modeketen tippen hun favoriete stuk: “Die snit is flatterend voor elk figuur.” -
Deze 10 goedkope beautyproducten worden ook gebruikt door professionals: “Contouren was nog nooit zo makkelijk”
Cosmetica hoeft niet duur te zijn. Dat bewijst onze beautyredactrice Sophie. Ze tipt tien toppers voor je huid én je portemonnee. “Deze vloeibare oogschaduw is dé favoriet van professionals en met reden.” -
‘Scalp picking’ is het nieuwe ‘pimple popping’. Is dat wel een goed idee? “Mensen met psoriasis: opgelet”
0 reacties
Resterende karakters 500
Log in en reageer