RV
Volledig scherm
© RV

Berlijn heeft duidelijke boodschap voor iedereen die geen mondmasker draagt, maar niet iedereen kan die smaken

Het stadsbestuur en de toeristische dienst van Berlijn hebben een controversiële advertentie gelanceerd om aandacht te vragen voor de kwetsbaarsten tijdens de coronacrisis. In beeld is een oude vrouw die haar middelvinger opsteekt naar iedereen die geen mondmasker draagt. Niet iedereen kan de campagne evenwel smaken.

13 reacties

  • Nico Herbots

    4 jaar geleden
    Er is nog niet frustratie genoeg. Bedenken enkele genieën een campagne die nog meer polariseert, een nog sterker 'wij' versus 'zij' gevoel. Is uit dergelijk sentiment al ooit iets goeds voortgekomen? Ik dacht het ook niet. Integendeel zelfs. Als het de bedoeling was om te sensibiliseren, is dit een eerder treurige flop. En waarom niet diezelfde verontwaardiging bij hongerdoden? Doden door verslaving? Milieuvervuiling? Oorlog? Dat kan toch ook worden voorkomen? Nobody cares. Heel bizar.
  • frans Vullings

    4 jaar geleden
    38.500.000 mensen besmet op een wereldbevolking van 7.600.000.000 volgens mij is er sprake van manipulatie omdat wij normale mensen niet alle dagen met deze grote getallen werken 
  • Augustson Tim

    4 jaar geleden
    Leven en dood ? Beste Ian Vandenbossche : hoeveel mensen zijn in 2018 gestorven aan de griep in België : 9800 officieel ( mogelijks een pak meer, maar wordt niet steeds vastgesteld). Hoeveel griepdoden in 2020: nul. Waarom heb jij in alle vorige jaren dan niet zo paniekerig gereageerd ? Er is 0.14% kans om aan Corona te overlijden en 0.11% kans om aan de griep te overlijden, maar de griep is blijkbaar weg. Gaat er dan echt geen lampje branden ?
  • vanfleteren diederik

    4 jaar geleden
    Lijkt meer op een campagne van de elite tegenover de bevolking.
  • Bettina de bruecker

    4 jaar geleden
    opvallen doet het in elk geval,dus geslaagd in de opzet